Powermanager nekter å lade EL-bil

Kjøpte Futurehome i håp om holde forbruket under 10Kw-grensa ved å utsette vv-bereder mens jeg lader el-bil med futurehome Charge. Når jeg enabler powermanager nekter den imidlertid å lade på dagtid, selv om det er god margin til 10Kw. Jeg antar det skyldes systemets antagelse om at strømprisen blir lavere på natta, men med fastpris i nordnorge blir den ikke billigere!
Jeg kan derfor ikke bruke Powermanager, og hele poenget med Futurehome er borte. Er det noen som har gode forslag før jeg river ned ruklet ?

Hei!
Du kan forsøke å ta Charge ut av power manager. Dette vil gjøre at Charge kan lade når du måtte ønske, men om du nærmer deg 10kW grensa vil berederen, og ev. andre enheter som er aktivert, skru seg ned. Du vil fortsatt ha dynamisk lastbalansering tilgjengelig.
Ulempen med å ta den ut av power manager er at Charge ikke er tilgjengelig for systemet om det ikke er nok å skru av VVB.

Dersom Charge ikke skal styres av powermanager oppnår jeg ikke hensikten. Når nå 15Kw passeres 3-4 ganger i måneden koster det meg 4000,- ekstra i året. Ved å kjøpe lader og smarthub fra samme leverandør forventer jeg også at Charge trinnvis skulle kunne redusere ladeeffekt dynamisk, ihht satt kw-grense.
Den ønskede løsningen er selvsagt å bruke powermanager UTEN kobling til strømpriser. Enten ved å endre i app, eller ved å definere et “Energi Price Area” No9, med fast pris.