Rekkevidde FH modusbryter

Har en FH Modusbryter som fungerer, men mister signal et stykke unna FH sentralen.
I samme området har jeg flere Varmekabel termostater, smart plug og andre enheter som fungerer fint.
Har lest at “Alle enheter som er fast tilkoblet strøm skal repeate signaler.”

FH Modusbryter går kun på Z-Wave mens alt annet i huset er Zigbee. Kan årsaken være at det ikke finnes enheter i huset som repeater Z-Wave signaler?

Kan være. Hvor langt og hva er imellom hub og modusbtytern?

Dette er forsåvidt riktig, men kun ZigBee kan repetere ZigBee.
Samme funksjonalitet gjelder Z-wave.

3 Likes

Distansen er ca 19m gjennom flere gipsvegger og gulv. Signalet gir seg etter ca 12m

Ser nå etter en rimelig Z-Wave apparat, antageligvis en billig smartplugg som jeg kan sette opp halvveis som repeater.
Har vært i utallige butikker i går, men det underlige er at Z-Wave stort sett ikke er nevnt på eskene. Det står ofte at det er kompatibelt meg Google, Alexa, Siri, osv, men ikke noe særlig mer, så jeg må lese meg opp hva som støttes av hva. Noen som har gode råd her?

Enkleste er ofte og gå på nettet og bestille om du er litt uvitende, men elektro importøren osv har z-wave produkter å hyllene sine. F.eks fibaro plugg eller heatit z-wave range extender

1 Like

Utifra dine beskrivelser, så later det til at du har sett på utstyr for WiFi.
Her har du noen forslag for plugger som kan benyttes for å repetere Z-Wave signaler.

1: z wave fjernstrømbryter | Kjell.com

2: https://www.elektroimportoren.no/?query=zwave+plugg&sid=000000000000000000010628191506

Det har kommet litt mer med enn bare plugger i søkene. Om alle pluggene kan inkluderes i FH kan jeg ikke garantere, men det er stor sannsynlighet for at de kan det.

1 Like