Smarthub software updates

Cloud Bridge 1.2.0

  • Added support for partner integrations like Google Home.
  • Fixed issue related to app re-login and re-install.
  • Improved site-structure sync. Sync is no longer done on startup.
  • Improved error handling on unstable LTE installations.

Vinculum

3.0.20+hotfix

  • Fixed an issue introduced in v3.0.20 related to websocket.

3.0.20

  • Support EnOcean roller shutters
  • Fixed an issue where the program would get stuck if a connected Websocket client remained connected, but stopped accepting data over TCP.
  • Fixed an issue where lights only supporting warm_w and cold_w color components would have the color set to black and thus switched off instead of on when the fire alarm was triggered.

3.0.19

  • Support EnOcean sensors.

3.0.18

  • Support for EnOcean switches and dimmers.

Thingsplex (fimpui) 0.18.2

  • UI upgraded to Angular 10
  • Many small bugfixes
  • Changes in the Analytics section to support the latest changes in ecollector APIs.
  • All Analytics views now support “from date” and “to date” date pickers for date range selection.
  • Added Ecollector configurator. The functionality can be used to administrate internal historian DB and also configure measurements exports to external InfluxDB instance for advanced analysis and visualization
  • Fixed section energy in energy view

Ecollector 0.4.2

This version will DELETE all data collected by the previous version of ecollector.

  • Improved data aggregation logic and data retention, this improves query speed and disk usage. There are 6 data buckets with different retention times.
  • Sensors and energy data is stored for 2 weeks in raw format and up to 5 years in a processed format. 1 min average - 2 weeks , 10 min average - 3 month , 1 hour average - 1 year , 6 hours average - 5 years.
  • All other measurements stored “as-is” for 3 months.
  • Electricity measurements are collected in dedicated measurements.

Kind-owl 1.2.7

  • Increased timeout of logging offline event from 30’’ to 240’’

1 Like

Dumt spÞrsmÄl da det ikke er noen enocean antenne pÄ ny hub etter hva jeg har skjÞnt -men kan man, utifra hva jeg leser i updaten her, bruke enocean brytere selv med ny hub nÄ?

Denne hyppige oppdateringen settes forÞvrig stor pris pÄ:clap::clap:

1 Like

Det er mulig Ä bruke et USB interface for Ä fÄ EnOcean stÞtte pÄ ny hub

1 Like

Har du link til en? Jeg prĂžvde Ă„ se i webshop men fant ikke noe der iallefall😅

Har en modusbryter jeg gjerne vil ha inn igjen - sÄ slipper jeg Ä fikle med en non-FH thingsplex variant som fungerer sÄnn helt ok ish

Til dĂžmes denne her:

2 Likes

For Ä nevne noe, sÄ oppfÞrer Danalock seg nesten som normalt etter denne updaten. Den stÄr som Äpen i app, uansett posisjon, MEN, den lÄser og Äpner seg helt strÞkent utifra modus, OG appstyring :blush:

SĂ„ bra :smiley: Det kommer utbedring pĂ„ status som oppdaterer seg “live” i neste versjon av appen :slight_smile:

1 Like

Sweet👍 keep it up!

1 Like

StÞttes Enocean pÄ gammel hub med ny software nÄ?

Det er stĂžtte for Ă„ vise Ă„ kontrollere EnOcean enheter i ny app ja. Per dags dato er det ikke mulig Ă„ legge til eller slette EnOcean enheter fra appen, men det jobbes med :slight_smile:

Jeg fikk det til nÄr jeg oppdaterte firmware/software pÄ hub, oppdaterte app pÄ telefon og «synket» appen (menyvalg).

NÄ er enocean inne igjen i ny app, pÄ gammel hub!

1 Like

Added support for partner integrations like Google Home.

Betyr det at vi nĂŠrmer oss G Assistant-styring av FH uten ifttt i mellom?

Yes. Vi har kjÞrende et betaprogram med testere nÄ. Vi Äpner for 10 og 10 om gangen. FÞlg med her om du vil ta del i programmet

HÞres kjempeinteressant ut
! Finnes det en video e.l. fra betaversjon som viser hva man kan fÄ til?

Har ikke noe video, men har en support artikkel om hva som er mulig.

Det er kun beta testere som har mulighet for Ă„ linke Google Home og Futurehome.

1 Like

Mottatt, ser veldig bra ut
! Satser pĂ„ Ă„ slippe inn i beta neste gang :+1: Alt i linken din er pĂ„ engelsk, mens jeg kjĂžrer alle mine GH-enheter pĂ„ norsk, vil det og funke (“hei google, aktiver bortemodus”)?

Jeg bruker ogsĂ„ GH pĂ„ norsk, og det funker utmerket med “aktiver bortemodus”, “slĂ„ pĂ„ lys stue” osv :slight_smile:

2 Likes

Jeg bruker ogsÄ pÄ norsk :slight_smile:

1 Like