Smarthub update - vinculum 3.0.36 & tpflow 1.3.9 & tpflow 1.3.11

2 Likes

Tpflow-oppdateringen er litt krise. PÄ allerede eksisterende flower er alle if-noder som bruker en global variabel blank. Jeg kan heller ikke velge variabler pÄ nedtrekksmenyen. Samme gjelder for nye if-noder jeg legger inn eventuelt. Men flowene fungerer. Ellers har det dukket opp veldig mange nye globale variabler i listen over disse enn jeg noen sinne har laget. Virkelig mange. Ikke telt dem, men minst 50. Dette er jo ikke bra. Hva tenker du @espen? Andre som opplever det samme?

Ja, nĂ„ har dere tĂžyset det til med tpflow oppdateringen. @mags460 har helt rett, IF-noder med globale variabler er blitt blanke (dette har skjedd fĂžr, men har hjulpet og logge inn og ut av TP) . Man kan heller ikke velge variabler i nedtrekksmenyen, stĂ„r kun default “trigger value”. Flowene virker delvis ikke heller, jeg har noen med globale variabler som virker, og noen som ikke virker. Selv om IF-nodene er blanke i alle tilfeller. Variabel listen under Context er og blitt usannsynlig lang, her er ett lite utdrag av listen

Fint om dere retter opp i dette raskest mulig.

PS: angĂ„ende vinculum oppdateringen sĂ„ hjelper det ikke Ă„ fĂ„ valgt “Water boiler” som utstyr, nĂ„r den stĂ„r i apparat listen som sensor. FĂ„r ikke skrudd den av eller pĂ„.

@espen Jobbes det med en fix???

Samme problem her. Flere flows i tp har falt ut og fungerer ikke. Samtidig virker systemet mye mer stabilt og sÄ langt tas alle enheter med i modusskifte. Krysser armer og bein for at det holder seg.

All these variables is a result of automated state tracking for different devices and services . But I have no clue why flows stopped working as expected, that’s something for FH to figure out . I can’t see any of mentioned issues in open version of tpflow .

Sorry FH, men dette suger noe sÄ inn i granskauen! Flowene gjÞr merkelige ting og henger lenge. Tatt et bilde som viser hva en flow holder pÄ med, jeg aner ikke hva det er. Alle flowene mine gjÞr dette og da responderer dem ikke fÞr de er ferdige med Ä terminere et eller annet. Er sÄ frustrert nÄ!!! Og det skal jo termineres bare 1000 ganger ogsÄ da, hver gang
 Se bildet. Dette er hentet fra en test flow jeg har laget. Trodde fÞrste det hadde med globale variabler, men det har det altsÄ ikke. HÄpet ogsÄ at Ä lage en ny flow kanskje skulle hjelpe, men nei. Og FH er helt tyste, ikke noe respons pÄ om de jobber med feilen eller ikke. Ringt to ganger og ikke fÄtt noe spesielt gode svar. versjonen fÞr 1.6.9 fungerte fint, og jeg opplevde at at huben var veldig stabil og alt var fint. SÄ oppdateres det og alt rakner og ingen respons. KOM IGJEN FUTUREHOME! Beklager, men nÄ er jeg frustrert


Enig i at dette er for dÄrlig. @espen , er det noen mulighet til Ä nedgradere frem til feilen er fikset?

Enig @lgrubbmo! ForÞvrig funnet ut hva som er det stÞrste problemet slik jeg forstÄr det nÄ. Termineringen som avsluttes, ref bildet mitt, er allerede kjÞrende flow. Jeg har valgt at flow skal starte pÄ nytt og gammel kanseleres. Det er det som setter gang det hele. Om frem til terminerinsgprosessen er gjort, trigges ikke floden pÄ nytt.

Utover tp flows som ikke fungerer sÄ for fÞrste gang pÄ 2 Är er alle enhetene mine med ved modusbytte. Det tar jeg any day for det har frustrert meg. Krysser fingrene for at det holder seg stabilt!

Det kan nok forklare hvorfor noen av mine «custom flows» med lys slÄr pÄ lyset etter noen minutter

Hei!
Beklager sÄ mye for dette. Vi ser at det har skjedd en glipp i prosessen da vi slapp denne versjonen.
Vi jobber aktivt med feilsÞket nÄ, og vil fortsette med det til problemet blir lÞst. Jeg kommer til Ä fÞlge med pÄ dette og oppdatere dere sÄ snart jeg fÄr mer informasjon! Beklager sÄ mye.

2 Likes

@lgrubbmo, @Mariius, @M.Stensrod, @mags460
Kan dere sende meg en melding her med e-posten dere har registrert i FH-appen? SÄ skal vi downgrade dere til vi fÄr en fiks pÄ dette.

Jeg blir. Ting har aldri fÞr fungert sÄ knirkefritt stabilitetsmessig sÄ jeg vil heller leve med at tp flows ikke fungerer en periode til det kommer en fiks enn Ä gÄ tilbake til det gamle. :+1:t2:

1 Like

Da har jeg sendt deg e-posten min. Tusen takk for at dere nĂ„ er pĂ„ ballen😊

1 Like

Har dette ogsÄ en sammenheng med denne oppdateringen, eller er dette en annen feil?
Visning pr. dag er ok

Dette tror jeg er noe annet. Jeg sjekket opp pÄ testbenken her (med siste public oppdateringer) og det funker fint :thinking: Jeg skal sjekke det ut, men tÞr ikke love noe rask lÞsning

@Anders Har dere noe ETA pÄ fiksen av TP-flow?

Hei!
Da var fiksen klar. Versjon 1.3.11 er tilgjengelig nÄ :+1:
Beklager at feilen dukket opp.

5 Likes

1.3.11 fikset problemet, supert. Det var raskt levert!

1 Like