Smarthub update - vinculum 3.0.34

1 Like

Jeg fÄr ikke opp «boiler» som alternativ pÄ heatit zm relay. MÄ jeg inkludere pÄ nytt @espen ?

1 Like

“Boiler” som enhetstype er ikke for universelle relĂ©er, men faktiske VVB. I ditt tilfelle er det snakk om et relĂ© i forkant av berederen og ikke selve berederen. “Boiler” ble lagt til som en egen type for Ă„ stĂžtte HĂžiax Connected og dens funksjoner. Denne er litt mer kompleks enn andre enheter siden den pĂ„ en mĂ„te har termostatfunksjon, men strekker seg over helt andre temperaturer og skal ikke telle med i romtemp osv.

Jeg skjÞnner. Er det noen mulighet Ä fÄ VVB tilkoblet rele til Ä vise som varmtvannsbereder i oversikten?
Synes det blir sÄ uoversiktlig Ä ha den liggende under «apparat»

4 Likes

Veldig enig - det er vel fĂ„tallet som har HĂžiax sin fancy nye utgave, men Ă„ fĂ„ Varmtvannstanken (uavhengig av om det er en Heatit ZM, Aeotec Heavy Duty, eller annen type rele som styrer den) som storforbruker inn i en egen kategori hadde vĂŠrt gull. Å lage egne kategorier hadde ogsĂ„ vĂŠrt fint, sĂ„nn sett, og gjerne uten Ă„ ta med en evt. temp sensor inn i romtemp kalkuleringen. Det er fremdeles helt uforstĂ„elig tĂ„pelig at dette ikke er fikset enda!

8 Likes

Sjekket for moro skyld; Þnsket er nesten pÄ dagen 2 Är gammelt :partying_face:

1 Like

Stem gjerne denne frem ogsÄ:

1 Like

Hjelper vel ikke akkurat Ă„ stemme noe som helst frem. Det som ligger der er jo flere Ă„r gammelt.

1 Like

Er altfor mange forslag der til at alt blir gjort. Men kan jo hÄpe at de ser pÄ hva brukerne spÞr etter innimellom


Ser ikke ut til at FH bryr seg om hva som er etterspurt (og mest solgt) i det hele tatt

Ingen stĂžtte for Tesla-lading eller Panasonic varmepumper - begge er bestselgere og har stor base i Norge.

1 Like

Dessverre, har nesten sluttet Ă„ lese forumet her. Det skjer ikke noe.

HĂ„per dere kan gjĂžre noe med dette snart @Anders :+1:t3:

Jeg er helt enig. Du aner ikke hvor mye jeg har lyst til Ä gjÞre pÄ denne fronten :sweat_smile:
Som de aller fleste vet nÄ, sÄ har det vÊrt litt harde tider i det siste hvor veldig mye tid og penger har gÄtt med til laderen og utvikling av ladefunksjoner i systemet. (Dere har fÄtt en smakebit i siste oppdateringen). Dette har gÄtt pÄ bekostning av andre ting, dessverre.
For et Är siden jobbet vi mye med mange av de tingene som folk regner som en selvfÞlge i Futurehome, og som er rapportert i Canny, men det har blitt lagt pÄ is pga. nevnte grunner.
Den jobben som er lagt ned skal ikke vÊre forgjeves, sÄ den ballen blir plukket opp igjen. Noe jeg hÄper skjer like etter lansering (og en periode hvor vi fokuserer pÄ den som ev. dukker opp, slik at vi fÄr fikset det med en gang).

4 Likes

Lykke til med lansering av laderen! :smile: Men et slikt Êrlig svar hjelper veldig pÄ tÄlmodigheten. Fint Ä vÊre Êrlig (iallfall relativt Êrlig :sweat_smile:) mot trofaste kunder! Det er 1000x bedre med et slikt svar, enn Ä ikke fÄ svar i det hele tatt :+1:t3:

4 Likes

Heilt einig. Eg vil ĂČg heller ha eit ĂŠrleg og negativt svar enn eit positivt svada-svar med vage lovnadar. SĂ„ berre hald fram med Ă„ seie det rett frĂ„ levra, @Anders! :grin: :+1:

3 Likes