Problemer med Heatit - Z-Wave - ZM Single Relay 16A til varmtvannsbereder

Hei. På onsdag fikk jeg endelig besøk av elektrikeren som installerte en Heatit rele til varmtvannberederen etter å ha fått opp den nye Smarthub II.

Jeg fikk inkludert releet i Futurehome-app’en og satt både rom og “Water boiler” under Settings. Problemet mitt er at den ikke viser noe strømforbruk i det hele tatt og det virker som om varmtvannsberederen ikke skrur seg på. Minner sånn sett litt om tråden denne tråden: Heatit Z-relay 25 A - #9 by Hobbybruker

Når jeg toggler bryteren i app’en lager releet en klikkelyd, men jeg kan ikke se at strømforbruket øker, verken totalstrømforbuket rapportert via Tibber Pulse eller strømforbruket som releet rapporterer. Nesten som om tanken ikke var kobla til i det hele tatt (men det ser tilforlatelig ut i koblingsboksen). Er det noen som opplever det samme?

Har prøvd å fjerne devicen fra appen og legge den til igjen. Fjernet den igjen, tok en factory reset på releet, inkluderte på nytt uten at det endret noe.

Slik ser det ut i app’en:

Varmtvannsberederen er en Oso Super S 200 fra 2006 og den har ingen LED eller noe annet hvor jeg kan se om den virkelig er på eller ikke. Selvsagt mulig at jeg etterhvert går tom for varmtvann dersom det viser seg at berederen ikke får strøm… :wink:

Hei, problemet hos meg(tråd starter)var at Heatit releene har en feil i produksjonen. Fikk reklamert på det og byttet til en annen type(Heavy duty). Skal teste det i helgen.

tor. 20. okt. 2022 kl. 20:30 skrev Jan S via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

Disregard. Hadde elektriker innom en gang til etter at varmtvannet tok slutt. Viste seg at han hadde koblet feil. Nå fungerer alt som det skal i app’en og releet rapporterer forbruket :slight_smile: Takk for hjelpen!

2 Likes