Heatit Z-Water - Lang responstid på releutgangene

Vannbåren gulvvarme med Heatit Z-Water.

Har konfigurert en Z-Water som skal styre aktuatorene til VBV i heimen.

Som sensorer/termostater har jeg Aqara Temperatur og fuktighetssensor og Heatit Z-TRM3.

Har ikke fysisk koplet dette opp mot aktuatorene enda, har kun testkjørt på benk.

Jeg kan fint styre releutgangene på Z-Water, men jeg synes det er lang responstid fra jeg endrer temperaturen til det skjer en endring på selve releutgangen.
Det tar typisk >20 sek. før det skjer noe.
Er dette normalt, eller er det en eller flere parametre som kan “fintunes” for å korte ned responstiden?

Satte min opp i går. Her kommer det en klikkelyd etter 0-5 sekunder, så mer enn 20 høres mye ut. Har ikke endret noen parametre på min, men den står ikke så langt unna huben. Men det har vel ikke så mye å si da, siden selve systemet er såpass tregt uansett.

Har satt Z-Water i drift på gulvvarmen nå i kveld, så får se hvordan dette blir.

Tok en restart på Z-Water-sentralen og FH Smarthub´en etter at jeg hadde fått koplet opp alle aktuatorene, og nå er responstiden mye mer som forventet.

Hvis jeg endrer temperaturen så mye at en (eller flere) av kanalene endrer status, så kommer det et lite klikk Z-Water sentralen og aktell releutgang endrer status rett etterpå.

Det hadde ikke vært veldig kritisk med lang responstid på releutgangene i og med at gulvene har mye lenger responstid (hysterese).

Blir spennende å kjenne i morra tidlig hvordan temperaturen i huset er når vi står opp.