Oppsett av Z-Water og Z-Temp2

Har siden starten benyttet Z-water for styring av varme. Kanalene er satt som “heater” og lagt i respektive rom. I rommet ligger også ulike temp-sensorer (Fibaro MS og Sensative Strips)

Dette oppsettet har fungert greit, men er lei av Sensative Strips som går tom for batteri og ønsker både fysisk kontroll samt hysterese. Prøver derfor ut en Z-Temp2.

Z-Temp2 er i listen over støttede produkter, men jeg finner ingen guide for riktig oppsett.

Har lagt til Z-Temp2 i FH og den rapporterer som forventet. Styring av set-temp fungerer også som forventet både fra app og på enheten. Z-Temp gruppe 3 er assosiert til de riktige kanalene på Z-water.

Problemet er at selv om det ser ut til å fungere tilsynelatende fint i appen så lukkes/åpnes ikke kanalene som forventet.

Det er antagelig noe jeg overser her, men kanskje det er noen av dere som benytter oppsettet som kan dele hvordan det er satt opp?

Jeg har en Fibaro MS i samme rom som Z-Temp2, lager det problemer?
De to kanalene på Z-water som skal styres står som “apparat” og ligger i et annet rom, lager det problemer?

Forstår jeg det riktig at du ønsker å ha z-water kanalen for rommet direkte styrt av z-temp2?

Det høres jo riktig ut det som er gjort med å la kanalen på z-water til å stå til apparat og ikke heater.

En ting med assosiasjoner som er viktig er jo at begge enheter kjører likt sikkerhetsnivå. Hvis en av de er secure mode og den andre unsecure så blir det trøbbel. Det kan jo være noe å sjekke ut.

1 Like