Heatit z-water innganger oppdateres ikke

Hei,

Har brukt z-water i et par år nå, og den har alltid styrt varmen fint i huset (så lenge ikke hub henger seg).
Tidligere hadde jeg temp sensorer tilkoblet inngangene også, men disse sluttet å oppdatere seg for lenge siden. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å få de igang igjen

Jeg har fra før assosiert gruppe 2 for hver inngang med hub (1_0). Nå slettet jeg denne assosiasjonen og la den til på nytt. Ingen endring.
Jeg har satt parameter 3,4,5 og 6 til 1, og 11,12,13 og 14 til 6.

Hva annet kan jeg gjøre? Hva gjør jeg feil? Jeg får temperatur hvis jeg piller, men før oppdaterte temp seg hvert minutt (parameter 11-14 er 6).

Hvordan får man egentlig assosiert med hub i “ny” app? Jeg måtte tilbake til den gamle for å finne 1_0 i lista over tilgjengelige ting å assosiere med.

Mvh
Atle

Hei!
Send gjerne en epost til support@futurehome.no, da får vi det inn i systemet og kan følge opp saken. Det høres jo ut som alt er riktig satt opp.

Will do, takk takk :slight_smile:

1 Like

Jeg hadde eksakt samme problem etter at Z-water var frakoblet noen dager. Løsningen her var å sette assosiasjon fra både gruppe 1 og 2 til hub. Deretter restarte både Z-water og Hub.

Takk for tips! Det skal jeg prøve imorgen :slight_smile:

Et spørsmål litt på siden (får ikke svar fra FH), hvordan setter du assosiasjon til 1_0 (HUB) i ny app? Jeg får det bare til i den gamle.

@AtleCM Det tror jeg ikke går. Jeg har i alle fall ikke funnet ut av det, så benyttet den gamle appen for å sette dem.

Ok.

Testet det du gjorde nå. Jeg hadde det slik fra før, men gjorde det igjen. Hjalp ikke… Nå får vi se om FH svarer på epost etterhvert. Hvis ikke noen andre har noen gode ideer?

Hei og beklager at svartiden på epost har vært noe lenger i det siste. Det har nå blitt gjort tiltak og køen skal ikke være så lang. Har du fortsatt ikke fått svar på eposten?

Hei,

Jeg fikk svar etterhvert, men da på hvordan standardoppsett er, altså hvordan legge utgangene i forskjellige rom.

Jeg forklarte at jeg hadde hatt det slik i to år, og at det var inngangene det gjaldt. Da fikk jeg beskjed om at dette måtte noen andre se på. Siden har jeg ikke hørt noe, men tenkte vinterferie osv…