Heatit Z-TRM3, Smarthub og Tibber

Helt fersk i dette smarthjem-spillet og har startet eventyret med å anskaffe en SmartHub, Heatit Z-TRM3 og har en Tibber Pulse på vei. Jeg har allerede flere spørsmål :roll_eyes:

  1. Jeg har lagt inn Heatit termostaten etter guiden til futurehome og satt kanaler etter denne (har gulvføler, så kanal 1 og 4 og vi teller selvsagt fra og med 0). Likevel ser jeg bare en enhet som heter zw_411_3_515 ch_0 og denne skal ikke brukes i følge guiden. Prøver jeg å sette opp automation får jeg beskjed om at jeg ikke har noen enheter… Kan styre temp opp og ned, så noe funker, men jeg har en snikende følelse av at noe ikke er som det skal være. Noen som har erfaring med disse termostatene som kan hjelpe?

  2. Integrasjon med Tibber appen… Må man ha Futurehome Classic appen eller skal det fungere å legge til med den nye appen også? Tibber melder forøvrig også at jeg ikke har noen enheter tilknyttet Futurehome som den kan styre. Futurehome Classic appen finner ikke Smarthuben min samme hvor mye den resettes og restartes. Noen som har fått til dette?

På forhånd takk

Jeg har forsøkt å legge til termostaten både med og uten DSK pin. Med pin så legges enheten inn som zw_0_0_0, ukjent type og helt blank. Kan heller ikke fjernes, men får gjerne lagt til samme enhet flere ganger… Det er generelt trøblete å legge til eller fjerne termostaten uten å gjøre factory reset på den og/eller smarthub.

Når du får zw_0_0 må du slette enhet å prøve igjen.
Det pleier å gå etter noen forsøk.

Heatit har jeg ikke satt meg inn i. Det skal ligge en guide under support. Trikset er å få rett kanal inn i rom.

Med smarthub 2.0 (zigbee) kan du koble Tibber pulse til FH.

FH integrasjon mot Tibber for styring av varme og muligens lys er ikke klar.
Jeg har hørt at det skal komme i slutten av februar om alt går bra.

Jeg tror ikke du kan få classic app mot FH hub 2.0.

Hei og takk for svar. Jeg fikk lagt inn en termostat med DSK, men den andre ville ikke for alt i verden. Fikk omsider lagt den til uten DSK. Så nå har jeg to termostater i drift og jeg kan justere temperatur og lese av effekt (momentant, ikke historisk).

Når det gjelder integrering mellom Futurehome og Tibber (appene), er det ikke støtte for dette med mindre man er på Futurehome Classic. I følge Tibber kundestøtte, jobbes det med integrasjon med den nye appen fra Futurehome, så da er det bare å vente.

1 Like