Sonos automasjoner i appen

Hei!

Noen planer om og legge til sonos automasjoner via appen?
Skal nå igang med og lage flows til mine 2 sonos ting via thingsplex.
Fin guide ute på dette fra dere. Men hadde jo vært topp og sluppet å knote i thingsplex.
Det er jo et ganske lite intuitivt system og fikle med :smiley:

Hei!
Jeg er helt enig i at Thingplex kan være litt knotete og det er ikke forventet at sluttbrukere skal måtte bruke det for å oppnå det dere ønsker. Vi jobber pr. nå med å gjøre om hele automasjonssiden i appen, slik at dere skal få flere muligheter. Jeg må innrømme at jeg er usikker på om Sonos er en del av dette, men jeg skal sjekke det ut.

Hei!

Skjønner… Vel, jeg fulgte guiden, men det fungerer ikke. Fint hvis en av dere har tid til og ta kontakt slik at vi får sjekket hvorfor det ikke fungerer.

Legg gjerne ut kildekoden på flowen din i en tråd under kategorien “Thingsplex” her inne. Det er mange kloke hoder her som kan sjekke det ut :smiley:

Du tenker da at jeg vet hva en kildekode er,. en enkel rørlegger fra landet :smiley:
Jeg fulgte guiden lagt ut av Future home, og har forsøkt med og ha media lastet på pause i det aktuelle rommet der den ene sonos høytaleren er. Noe mere har jeg ikke grunnlag for og gjøre.

Beklager :see_no_evil:
Fulgte du denne guiden? https://support.futurehome.no/hc/no/articles/360047605611-Sonos-integration
I denne artikkelen er det beskrevet en automasjon med Sonos, hvor også kildekoden er beskrevet.
Det er bare å oppdatere her om du møter noen utfordringer :smiley:

Det er helt riktig. fulgte den guiden der, men har overhodet ingen forutsetninger til og finne ut hvorfor det ikke virker. :smiley:

Okay, da logger du inn på samme sted (Thingsplex) og finner frem den flowen du har laget.
Når du er på siden hvor selve flowen ligger, altså her:

image

Så scroller du ned til “Show source”. Denne koden kopierer du og sender i denne tråden.
Når du limer det inn, velger du denne knappen på forumet for å sende som en kode:

image

Legg gjerne også med en liten forklaring på hva du ønsker skal skje. F.eks, jeg vil at det ved bevegelse på bad, hver morgen mellom 06.30 og 08:00, skal trigge at Sonos bad spiller musikk.

Jeg flytter forresten denne tråden inn i kategorien “Thingsplex” her på forumet for å holde orden.

1 Like

Hei!

Har brukt koden som ligger i den guiden der ja. Og endra på device id osv slik det står.
Kan sikkert kopiere den over, men har ikke endret noe.
Det jeg ønsker er at det startes avspilling når jeg går inn i rommene via motion sensor.
Og pauses etter 5 min, som er std for motion sensorene der. Går selvsagt ann og legge til tid også, men vet ikke hvordan det gjøres. Først tenker jeg og få det til og spille av :slight_smile: