Temperatur lavere enn 0 grader

Flere her som har opplevd tull med feilmeldinger etter siste oppdatering?
Jeg har ikke hatt noe problem med thermostatene mine før jeg oppdaterte til siste oppdatering. Nå får jeg ofte feilmelding om temperatur lavere enn 0 grader selv om thermostat viser mellom 23 og 24 grader.

Kva type termostatar gjeld det Namron Zigbee? Eller andre?

Gjelder namron touch zigbee ja

Eg synsar litt no sidan eg ikkje har det utstyret. Men for Namron zigbee blei det gjort ei ‘ombygging’ i siste versjon vedrørande kanalar. Så kanskje det er ein ide å slette, og inkludere på nytt termostaten?
Den føleren som er stilt inn på sjølve termostaten vises i kanal 1 i appen etter siste oppdatering.
Mulig det er mismatch i kommunikasjonen visst førstegangs inkludering ikkje stemmer heilt overens med dagens data?

Tar i mot alle tips jeg kan få :blush: skal prøve å inkludere den på nytt :+1:

Prøvde å inkludere thermostat på nytt, men den kommer enda med samme varsling :thinking:

Hei!
Jeg har dessverre ikke noe godt svar på hvorfor dette skjer hos deg, men det kan være relatert til siste oppdatering. Jeg har ikke fått noen flere tilbakemeldinger på dette problemet, men det er meldt inn til zigbee-utvikling slik at de kan undersøke det :smiley:

Flott.
Etter at dere rekonfigurerte thermostaten min så får jeg feilmelding hver time nå.
Ble værre.

Mvh

Preben Klausen

ons. 26. okt. 2022, 10:27 skrev Anders Faleide via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

Samme her, Zigbee Namron termostat. 1 gang daglig. Rapporterer veldig lav temperatur (0.0 C) Falsk alarm.

Eg får òg dette ein del, men då på Heatit Z-TRM3 og Aeotec Multisensor 6. Sidan båe desse er Z-Wave så er dette tydelegvis ikkje ei problemstilling som er avgrensa til Zigbee.

Samme skjer hos meg etter oppdatering.
To av tre termostater melder om lav temperatur for så å umiddelbart melde ok igjen.
Har skjedd tre ganger siste tre døgn på en av dem, her er en versting:

Her er ein typisk dag hjå oss. :blush:

Hvis man har montert uten gulvføler kan man vel klippe den medfølgende gulvføleren og montere den rett i termostaten slik at den slutter å rapportere grader. Kjedelig med varsler

Jeg gjorde det… det virker. Termostaten slutter ikke å føle på inngangen til gulvføleren selv om man velger romføler. Nå har jeg to romfølere