Namron Zigbee Komfyrvakt veggsensor hvit for

Er denne testet mot Futurehome?

Hei!
Denne er ikke verifisert av oss ennÄ. Vi kommer nok til Ä teste den hos oss, men pr. nÄ er den ikke pÄ stÞttetlisten vÄr.

KjÞpte til hytta. Enkel og koble opp. Ble akseptert av FH Hub men «kastet ut» etter kort tid. Koblet opp igjen med samme utfall. Fint om den blir tatt inn. EkektroimportÞren har god pris nÄ. Den fungerer godt uten FH integrering ogsÄ. :grinning:

1 Like

Hei
Er det noe nytt i denne saken. Ville vÊrt ok Ä kunne bruke sammen med total effektmÄling i huset slik at man ikke risikerer for eksempel at hovedsikringen kan ryke nÄ man bruker platetopp.
Ser for meg Ă„ legge inn en automasjon sak her.

Hei!
Det har dessverre ikke vÊrt prioritert oss. Vi har flere stÞrre initiativer og oppgaver som har gÄtt over denne enheten :confused: Utover det har jeg ikke noe nytt Ä melde her, dessverre.

Hei,

FH appen viser feil temperatur i min komfyr. Det viser 45 grader til tross for komfyren er av.
Er det noe jeg kan gjĂžre med dette?

Den forstod eg ikkje heilt. Har du ein sensor pÄ/inni komfyren, eller er komfyren kopla til ein Aeotec Heavy Duty Smart Switch eller tilsvarande?

I sistnemnde hÞve fÄr du temperaturen inni reléet, ikkje i komfyren. Viss det er dette som er tilfelle sÄ kan det vere forklÄringa pÄ problemstillinga di.

Hei,

Jeg bruker Namron zigbe komfyrvakt som avleser temperatur pÄ platetopp. NÄr platetoppen er av viser det fortsatt hÞy temperatur og jeg skjÞnner ikke hvorfor. MÄ jeg kalibrere temperatur sensor i Namron zigbee komfyr vakt?

Takk for rask tilbakemelding.

Hilsen

Tomas

Har du eit skjermbilete av korleis dette ser ut i appen (nĂ„r du gĂ„r inn pĂ„ skiftenykel-ikonet og finn komfyrvakta under “enheter”)? Eg har ikkje vore borti Namron Zigbee komfyrvakt, sĂ„ det kunne vore greitt Ă„ sett om eg vert noko klokare nĂ„r eg ser korleis det ser ut.

Hei,

Det avleser temperaturen bare 2 ganger om dagen, ikke i sanntid. Jeg vedlegger bilder som jeg har akkurat tatt.

Hilsen
Tomas

OK, skjÞnar. Eg kjenner ikkje desse her, som sagt, sÄ eg kan berre lansere tre mogelege teoriar:

  1. Temperaturen du ser i appen er temperaturen inni sjÞlve komfyrvakta, ikkje temperaturen pÄ platetoppen.

  2. Sidan du seier at denne oppdaterer seg berre to gonger i dÞgeret sÄ vert den berre stÄande pÄ siste mÄlte temperatur heilt til neste oppdatering.

  3. Eininga er ikkje heilt kompatibel med FH, sÄ difor vert der ei feilvisning.

Eg kan ikkje finne denne pĂ„ lista over stĂžtta FH-produkt (Notion – The all-in-one workspace for your notes, tasks, wikis, and databases.), sĂ„ det kan godt vere nummer tre som er problemet her. Men det vert berre tipping.

Eg trur @Anders eller andre fagfolk lyt inn i biletet her for at du skal fÄ eit skikkeleg svar. :blush:

Hei!
Jeg har dessverre ikke fÄtt undersÞkt denne enheten og vet pr. nÄ ikke hvilken av teoriene her som stemmer. Alle virker Ä vÊre mulige :sweat_smile:
Jeg skal undersĂžke litt og komme tilbake :smiley:

2 Likes

Hei.

Har du kommet noe videre med dette?

I fÞlge installasjonsveiledningen, skal rapportert temperatur vÊre pÄ koketoppen og ikke inne i selve komfyrvakten. Den skal altsÄ gjenspeile den temperaturen som vises i displayet pÄ selve enheten. Rapporteringsfrekvensen er ogsÄ avhengig av temperatur og ikke to ganger i dÞgnet, slik det er nevnt.

I tilllegg til nevnte problem, hvor avlest temperatur ikke kommer under ca. 45 grader, sÄ rapporterer den (hos meg) hÞy og svÊrt hÞy temperatur, pÄ sÄ lavt som ca. 50 og 60 grader. Og rapporteringen kommer jevnlig nÄr den stiger. Igjen i fÞlge manualen, skal fÞleren varsle nÄr den kommer opp i 280 grader. Det er jo ulogisk om komfyrvakten skal rapportere til Futurehome lavere enn ved normale koke- og steketemperaturer. Hvis den skulle rapportere ved lavere temperatur, sÄ bÞr det i alle fall ikke vÊre fÞr over koketemperatur.

SpÞrsmÄlet er; er det komfyrvakten som rapporterer eller er det Futurehome som rapporterer? Hva er grenseverdiene satt opp til? Har du (eller andre), mer informasjon om dette?

1 Like

Hei!
TemperaturmĂ„lingene som kommer til Futurehome skal vĂŠre mĂ„lt pĂ„ koketoppen. Grunnen til at den melder hĂžy temp pĂ„ 50-60 grader er logikken i FH systemet. Den er beregnet pĂ„ temp-sensorer i boligen, og om boligen er pĂ„ 50 grader, da er det noe galt :sweat_smile: Sensoren til komfyrvakta rapporterer altsĂ„ pĂ„ samme “sprĂ„k” som andre temp-sensorer, sĂ„ det ser ut som systemet ikke differensierer mellom temp-rapport fra vakta og andre “vanlige” temp-sensorer.
Jeg hÄper jo selvfÞlgelig at dette fikses veldig snart.

1 Like

Hei og takk for raskt svar.

Ja, avslutningen din hÄper jeg ogsÄ pÄ. Jeg tenker jo at dette burde vÊre smal fiks for smarte karer hos dere. NÄ er jeg ogsÄ ganske sikker pÄ at jeg sjekket kompabilitetsoversikten, hvor jeg mente at denne var, men finner den ikke nÄ. Kanskje kompabiliteten forsvant? :slight_smile:

Uansett hÄper jeg dere fÄr denne jobbet inn pÄ en god mÄte, ogsÄ sÄnn at den ikke er med pÄ Ä gi utslag til varmen i huset. FOr det er helt riktig; 50-60 grader inne, er ganske varmt.

Hei igjen.

Interessant var at etter vĂ„re kommunikasjon, sĂ„ stanset rapporteringen av hĂžy temperatur. Temperaturen var der og lĂ„ til gjennomsnittsmĂ„ling, men altsĂ„ ikke varsel om det i appen. Etter oppdatering i gĂ„r, er vi “pÄ’an igjen - pÄ’an igjen”, hvor rapportering sitter lĂžst (kommer ofte). Ble det gjort noe lurt sist, eller er det bare tilfeldig?

1 Like

Bug’en som var i notifications ble rettet. Den var hvor det plutselig stoppet.

SkjÞnner. SÄ det hadde ikke noe med at Futurehome hadde funnet en lÞsning; mer at de hadde generert en feil. Jaja, minus og minus gir ogsÄ pluss. NÄ er det minus-pluss igjen, sÄ da rapporteres det i vei.

1 Like