Namron Zigbee Komfyrvakt veggsensor hvit for

Er denne testet mot Futurehome?

Hei!
Denne er ikke verifisert av oss ennå. Vi kommer nok til å teste den hos oss, men pr. nå er den ikke på støttetlisten vår.

Kjøpte til hytta. Enkel og koble opp. Ble akseptert av FH Hub men «kastet ut» etter kort tid. Koblet opp igjen med samme utfall. Fint om den blir tatt inn. Ekektroimportøren har god pris nå. Den fungerer godt uten FH integrering også. :grinning:

1 Like

Hei
Er det noe nytt i denne saken. Ville vært ok å kunne bruke sammen med total effektmåling i huset slik at man ikke risikerer for eksempel at hovedsikringen kan ryke nå man bruker platetopp.
Ser for meg å legge inn en automasjon sak her.

Hei!
Det har dessverre ikke vært prioritert oss. Vi har flere større initiativer og oppgaver som har gått over denne enheten :confused: Utover det har jeg ikke noe nytt å melde her, dessverre.

Hei,

FH appen viser feil temperatur i min komfyr. Det viser 45 grader til tross for komfyren er av.
Er det noe jeg kan gjøre med dette?

Den forstod eg ikkje heilt. Har du ein sensor på/inni komfyren, eller er komfyren kopla til ein Aeotec Heavy Duty Smart Switch eller tilsvarande?

I sistnemnde høve får du temperaturen inni reléet, ikkje i komfyren. Viss det er dette som er tilfelle så kan det vere forklåringa på problemstillinga di.

Hei,

Jeg bruker Namron zigbe komfyrvakt som avleser temperatur på platetopp. Når platetoppen er av viser det fortsatt høy temperatur og jeg skjønner ikke hvorfor. Må jeg kalibrere temperatur sensor i Namron zigbee komfyr vakt?

Takk for rask tilbakemelding.

Hilsen

Tomas

Har du eit skjermbilete av korleis dette ser ut i appen (når du går inn på skiftenykel-ikonet og finn komfyrvakta under “enheter”)? Eg har ikkje vore borti Namron Zigbee komfyrvakt, så det kunne vore greitt å sett om eg vert noko klokare når eg ser korleis det ser ut.

Hei,

Det avleser temperaturen bare 2 ganger om dagen, ikke i sanntid. Jeg vedlegger bilder som jeg har akkurat tatt.

Hilsen
Tomas

OK, skjønar. Eg kjenner ikkje desse her, som sagt, så eg kan berre lansere tre mogelege teoriar:

1. Temperaturen du ser i appen er temperaturen inni sjølve komfyrvakta, ikkje temperaturen på platetoppen.

2. Sidan du seier at denne oppdaterer seg berre to gonger i døgeret så vert den berre ståande på siste målte temperatur heilt til neste oppdatering.

3. Eininga er ikkje heilt kompatibel med FH, så difor vert der ei feilvisning.

Eg kan ikkje finne denne på lista over støtta FH-produkt (Notion – The all-in-one workspace for your notes, tasks, wikis, and databases.), så det kan godt vere nummer tre som er problemet her. Men det vert berre tipping.

Eg trur @Anders eller andre fagfolk lyt inn i biletet her for at du skal få eit skikkeleg svar. :blush:

Hei!
Jeg har dessverre ikke fått undersøkt denne enheten og vet pr. nå ikke hvilken av teoriene her som stemmer. Alle virker å være mulige :sweat_smile:
Jeg skal undersøke litt og komme tilbake :smiley:

2 Likes

Hei.

Har du kommet noe videre med dette?

I følge installasjonsveiledningen, skal rapportert temperatur være på koketoppen og ikke inne i selve komfyrvakten. Den skal altså gjenspeile den temperaturen som vises i displayet på selve enheten. Rapporteringsfrekvensen er også avhengig av temperatur og ikke to ganger i døgnet, slik det er nevnt.

I tilllegg til nevnte problem, hvor avlest temperatur ikke kommer under ca. 45 grader, så rapporterer den (hos meg) høy og svært høy temperatur, på så lavt som ca. 50 og 60 grader. Og rapporteringen kommer jevnlig når den stiger. Igjen i følge manualen, skal føleren varsle når den kommer opp i 280 grader. Det er jo ulogisk om komfyrvakten skal rapportere til Futurehome lavere enn ved normale koke- og steketemperaturer. Hvis den skulle rapportere ved lavere temperatur, så bør det i alle fall ikke være før over koketemperatur.

Spørsmålet er; er det komfyrvakten som rapporterer eller er det Futurehome som rapporterer? Hva er grenseverdiene satt opp til? Har du (eller andre), mer informasjon om dette?

1 Like

Hei!
Temperaturmålingene som kommer til Futurehome skal være målt på koketoppen. Grunnen til at den melder høy temp på 50-60 grader er logikken i FH systemet. Den er beregnet på temp-sensorer i boligen, og om boligen er på 50 grader, da er det noe galt :sweat_smile: Sensoren til komfyrvakta rapporterer altså på samme “språk” som andre temp-sensorer, så det ser ut som systemet ikke differensierer mellom temp-rapport fra vakta og andre “vanlige” temp-sensorer.
Jeg håper jo selvfølgelig at dette fikses veldig snart.

1 Like

Hei og takk for raskt svar.

Ja, avslutningen din håper jeg også på. Jeg tenker jo at dette burde være smal fiks for smarte karer hos dere. Nå er jeg også ganske sikker på at jeg sjekket kompabilitetsoversikten, hvor jeg mente at denne var, men finner den ikke nå. Kanskje kompabiliteten forsvant? :slight_smile:

Uansett håper jeg dere får denne jobbet inn på en god måte, også sånn at den ikke er med på å gi utslag til varmen i huset. FOr det er helt riktig; 50-60 grader inne, er ganske varmt.

Hei igjen.

Interessant var at etter våre kommunikasjon, så stanset rapporteringen av høy temperatur. Temperaturen var der og lå til gjennomsnittsmåling, men altså ikke varsel om det i appen. Etter oppdatering i går, er vi “på’an igjen - på’an igjen”, hvor rapportering sitter løst (kommer ofte). Ble det gjort noe lurt sist, eller er det bare tilfeldig?

1 Like

Bug’en som var i notifications ble rettet. Den var hvor det plutselig stoppet.

Skjønner. Så det hadde ikke noe med at Futurehome hadde funnet en løsning; mer at de hadde generert en feil. Jaja, minus og minus gir også pluss. Nå er det minus-pluss igjen, så da rapporteres det i vei.

1 Like