Termostater vises i Farenheit hos Google

Heisann! Lite “bagatellproblem” her.

Jeg har noen Namron baderomstermostater som funker bra i Futurehome appen, men i google Home appen så vises de med Farenheit som temperatur istedefor celcius - selv om andre enheter (Fra futurehome og) vises med Celcius.

Finner ingen plass i google Home appen hvor man kan endre dette, og i Futurehome appen er det jo riktig.

Noen som vet hva jeg kan prøve?
Jeg har forøvrig alt på Engelsk da jeg ikke takler Teknisk Norsk. Mulig det å endre språk til Norsk er løsningen men da får jeg heller leve med Farenheit… :stuck_out_tongue:


Jeg lest et sted man bør sørge for at alle devices i google home konto må ha det samme instilling (celsius). Og en sa han bare fortalte google “forandre temp til celsius” og det fikset det… Verdt en forsøk kanskje.

2 Likes

Hei,
har du prøvd å gå inn på Google Assistant - trykke på ikon oppe i høyre hjørne. Trykke på “Du” Trykke på “vær” og velge Celcius?
kan være verd ett forsøk - tror den trekker på om det er stilt inn på Celcius eller fahrenheit.

Takker for tips! Men ingen av dem hjalp… Assistant står allerede på Celcius…

Bilde av den ene skjermen min men værinfo og termostater.


Termostatene er selvfølgelig celcius

Jeg fikk til å endre det til celsius for en tid tilbake med denne fremgangsmåten. Jeg husker dessverre ikke helt hvordan jeg gikk frem. Men det var kanskje både i home appen og google assistant innstilling. Google mener også det er løsningen Evt se om det er noen innstillinger i på hovedkontoen din eks region eller språk som overstyrer til F Choose a weather unit - Android - Google Nest Help

Jeg har samme problem - ikke stort men irriterende. Har sendt forespørsel både til FJH og Google uten resultat om forbedring. Jeg har også hatt telefon og annet satt opp på engelsk, men rettet til nirsk for en tid tilbakke. Si ifra hvis du finner løsningen.