Virtuell bryter

Hei.
Jeg sitter og fikler litt i Thingsplex og har prøvd å lage en virtuell bryter. Denne bruker jeg til å sette en variabel til true, og etter en gitt tid blir variabelen satt tilbake til false. Bruker dette som en manuell overstyring av lys i de tilfeller hvor jeg ikke ønsker at FH skal styre lyset.

Men grunnen til at jeg lot den virtuelle bryteren gå på timer i stedet for å la meg slå av/på selv, er at bryteren av en eller annen grunn fungerer som en impulsbryter. I FH-appen er bryteren midtstilt, og ved å trykke på den så gir den bare en “puls” til FH om at overstyringsvariabelen skal settes til True. Som fungerer.

Så det jeg egentlig lurer på er:

  • Hvordan få bryteren til å fungere som en vanlig av/på bryter?
  • Hvis jeg går inn på devices så ligger den inne med kun out_bin_switch og ikke evt.binary.report

For virtuelle brytere må man sende en action fra den virtuelle bryteren på evt.binary.report.

Her er et eksempel;

Er problemet med å opprette virtuelle brytere fikset @espen ?

Får framleis ikkje oppretta nye virtuelle brytarar. Er det ein fiks på veg @espen?

Hei!
Vi jobber med å løse problemene med å registrere virtuelle enheter, samt andre forbedringer i tpflow programvaren. Det er forhåpentligvis ikke så lenge til den blir sluppet :crossed_fingers:

4 Likes

Ville bare si ifra at problemet med virtuelle brytere ble løst nå i mars 2023 med en oppdatering av TPFlow-programvaren, så her kan man oppdatere huben trygt. :smile: