Zigbee produkter fra Agara

Hei.

Jeg er ny bruker av Futurehome og har derfor lite erfaring med systemet.

Jeg kjøpte Smart Plug, Termometer/Hygrometer, Magnetkontakt, Mini-fjernstrømbryter og bevegelsessensorer fra Agara. De tre førstnevnte har jeg fått inkludert mot Futurehome, selv om dette var på langt nær så “smooth” som mine andre Z-wave produkter.

Spørsmål:

  1. Smart Plug kan styres enkelt og greit, men den viser helt feil verdier for energi (effekt m.m.). Finnes det noen måte å korrigere dette på? Eventuelt å få de signalene fjernet. Den viser 2 kW når reel effekt kanskje er 100 - 200 watt og det forstyrrer energibildet i app veldig.

  2. Mini-fjernstrømbryter og bevegelsessenor er støttet av Futurehome iflg. støttede produkter. Jeg forsøkte i minst 15 min per enhet for å inkludere dem, uten at dette var vellykket. Jeg startet også FH HUB på nytt og forsøkte igjen. En gang fikk jeg inn mini-fjernstrømbryter, ved at den plutselig var der i enhetslisten, men da helt uten funksjonalitet. Det virker som Zigbee er vanskelig å inkludere. Jeg returnerte dem og skal finne nytt utstyr. Men det meste er nå Zigbee. Er det trygt å velge noe nytt med Zigbee eller bør jeg gå for Fibaro Z-wave (som ikke har formfaktoren og prisene jeg ønsker).