16A Puck Relé - Manuell overstyring

Hvordan er det man manuelt overstyrer dette releet? Jeg skjønner at man skal trykke inn en knapp på selve releet, men hvordan kommer man til denne knappen? Må man skru av et blindlokk for å komme til, eller er det en smartere løsning (som jeg ikke klarer å se på nettsiden til FH)?

Hei!
Det kommer helt an på hvordan reléet er montert. Om enheten er synlig, har du også tilgang til den ene knappen som er på enheten. Et annet alternativ er å koble på en ekstern impulsbryter.
image
Her er en illustrasjon som viser både knappen (PAIRING) og koblingen til bryter (EXT. SWITCH)

Takk for info!

1 Like

Når jeg prøver å overstyre smartrele i appen så slår den bare tilbake etter noen sekunder. Er det noe jeg må gjøre annerledes?

Må skru av styring i strøm kontroll først.

Det funket fint å skru av strømkontroll ja. Takk for det.

Mine foreldre skal nå installere samme rele på VVB men de er ikke så glad i apper osv.

Er det slik at man kan bytte status av/på med den lille knappen på releet? Så hvis elektriker monterer rele i en vanlig koblingsboks så kan man ved spesielle tilfeller vippe av lokket å klikke på knappen på rele? Hvordan får man da tilbake den automatiske styringen?

Jeg tenker f eks hvis det er veldig høy strømpris i lang tid og releet holder bereder avslått veldig lenge. Så kanskje man vil overstyre releet og skru på bereder manuelt. Går den tilbake til automatisk styring av seg selv?

Eller burde man ha en bryter? Kan man da montere rele i en slik boks som dette og ha en vanlig 1 polet bryter utenpå? https://www.elektroimportoren.no/plus-enkel-kappe-40mm-ph-hvit/1470812/Product.html?Referer=googleshopping&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwktO_BhBrEiwAV70jXmP2U7dq5klpi208vuXoSTksNycRAIwwTN9E6Tb8SJPcUISGSTDKZBoCBBgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Så lenge strømstyring med strømkontroll er på, hjelper ikke det å ha en bryter - den vil kun skru den av ved å kutte strømmen.

En mulighet er å glemme strømkontroll og bruke flows - da kan du bruke en bryter. Ulempen er du må sette deg inn i Thingsplex. (Jeg tviler man kan gjør alt i appen, men har ikke prøvd.)