Adax ovner API

Nå har adax åpent API, så nå kan FH sikkert lage integrasjon :wink:

2 Likes

Vi har fått det med oss :wink: Er det noen her med Adax ovner?

7 Likes

Det er i alle fall ein del på Canny som ynskjer seg dette. :wink:

https://futurehome.canny.io/device-support/p/adax-wifi-heaters/

5 Likes

Should be available in Playgrounds soon.

2 Likes

Ikke sett noe i Playgrounds ennå!

If you need a beta tester I’m ready :slight_smile: Got several ADAX ovens that I control directly from Tibber at the moment, but I would love to have them controlled by Futurehome in the same way as my floor heaters.

It’s still work in progress where we have been in dialogue with Adax regarding their new open API. As soon as we need testers I’ll let you know :slight_smile:

3 Likes

Hei
Er det noe nytt her?

Fant svar på Adax WiFi Heaters | Voters | Futurehome

Adax app er oppdatert med hvordan integrere med FH, men har ikke funnet Adax i playground. Så det nærmer seg vel nå?

Nå er Adax offisielt sluppet i Playgrounds :tada:

2 Likes

Jeg forsøker å legge til en ADAX smart plug til i FH, men får følgende feilmelding når jeg forsøker å logge på ADAX i playground: “You are not authorized, We are sorry, please try Again!”
Er det noen som kan fikse dette?

Vi har dessverre litt trøbbel med integrasjonen her.

Hvorfor innlogging via skya til Adax og ikke lokalt API?

Sannsynligvis er svaret at det kom etter at dere starta utvikling, men det hadde vært bra om Futurehome proriterte lokal kontroll framfor å gå via en skytjeneste man egentlig ikke trenger og som vil være en feilkilde til evig tid.

Det med prioritere lokal kontroll burde være policy på all integrering.

Hei!
Jeg skal spille dette videre. Jeg vet at det er snakk om å gjøre om på denne integrasjonen for å sikre stabilitet, men jeg aner ikke når dette skal skje.

1 Like

Leste litt om Mill-ovnene også. Det samme gjelder jo der.

Virker som om de skal ende opp med mulighet for Matter og dermed mill-sky-fri kontroll, så når det kommer til Mill håper jeg integrasjonen flyttes fra sky til Matter.

Vi får krysse fingra og håper Adax, Høiax, Oso, WaterGuard og alle de andre ender opp med Matter og lokal styring rett fra Futurehome-HUB uten at vi brukere trenger å ha registrert oss hos dem.

Optimisk? Tviler på at vi ender der :=)

1 Like

Eller gjør som Home Assistant og la bruker velge hvilket API de vil bruke
image

Det fungerer faktisk å ha begge installert samtidig også, da integrasjonen tilbyr litt ulike data fra de ulike API’ene.

Mill har sagt at på en del av ovnene vil det være “Matter eller Skyløsningen” fordi de ikke har plass nok til firmware som håndterer begge.

Men for all del, om FH gidder holde tak i begge deler kan de det for min del, bare prioriteringen er lokal styring siden det er det som er mest logisk all den tid FH skal styre huset og har sin egen sky/app.

Hei, støtter Futurehome funksjonaliteten med “Fraværsmodus” hos Adax?
Knapp som setter alle ovnene i lokasjonen til en fast temperatur, trykk igjen og går tilbake til standardtemperatur. Brukes f.eks. når forlater hytte.

Jeg tror ikke det, men away modus I FH klarer nesten det samme, bare at den ikke kan skru ovnene helt av.