Kan ikke skru av adax ovnen

Noen ganger kan det være god grunn til å skru av Adax ovnen men fremdeles bli oppdatert om temperaturen. Adax har denne støtten i sin egen app. Kan være aktuelt i rom på hytte/hus som ikke må ha plussgrader (soverom/gang). Kan spare en del strøm ved å kunne slå helt av. Bør kunne gjøres fra FH appen.

Hvis det kom litt dårlig frem: I dag kan du kun sette ned til 5 grader, men ikke slå av ovnen, i FH appen. Skal du skru av ovnen helt må man inn i Adax-appen. Litt forvirrendende for de som ikke er så glad i mange forskjellige apper og ha kun lyst til å forholde seg til FH-appen.

1 Like

Jeg ser FH slår av alt varme når brannalarmen går…hvorfor ikke gi den muligheten ellers også? Ønsket med å kunne “slå av” gjelder jo alt fra hvis man bruke wallplug / sensor, termostat og panelovner… ikke bare Adax panelovner…

1 Like

I’ve made a workaround by using the adax app to turn it off in away and sleep modes. Away triggers around midnight and sleep at 0200 so that its off at night when a window is open.

But I do also wish I could do it with futurehome…

Workaround’n fungerer ikke ved bruk av switch/wall plug sammen med sensor, og det er litt klønete at alle i familien må inn i en annen app for å skru noe helt av…

@espen, ville ikke det vært en fin funksjon?

2 Likes

Dette vil helt klart være en fin funksjon. Jeg undersøker om de eksponerer denne funksjonen i APIet sitt, slik at vi har mulighet til å styre dette fra vår side. I mellomtiden er det fint om du kan lage en sak på feedback.futurehome.no, så blir det litt lettere å oppdatere dere underveis i en ev. prosess :smiley:

4 Likes

Hei Anders,

Har du allerede svar på om de har det i sin API? Sliter med samme problemet som ovenfor. Det er derfor at jeg ikke legger inn Adax i Futurehome. Synes det er hadde vært kjekt for hytta til å kunne slå av noen ovner.

2 Likes

Noe nærmere her?

Canny sakken er her: https://feedback.futurehome.io/feature-requests/p/kunne-sla-helt-av-og-pa-igjen-varmekilder

Den ligger nok delvis langt nede på listen med 29 votes. Hadde vært fint om noen hadde kunnskap til Adax sine API om det er i det hele tatt mulig. Eller om det er bare begrenset til sin egen app.

Ja. Tipper dette er vesentlig enklere å fikse enn mange andre ønsker i Canny? Spesielt siden integreringen ellers fungerer med Adax…

Jeg skikket på APIen en gang, men har begrenset kunskap. Så ut som man kan forandres til av gjennom modus, men samtidig sier de ingenting om det i forklaringene - snakker bare om å kunne forandre temp, så her må noen sikkert få forklaringer fra selve ADAX.

1 Like

Hei Anders,

Ifølge teknikkere hos Adax: to turn off heater, you simply need to set target temperature to 0 degrees.”

Så om dere kan implementere slik at minste verdi ikke bare er 5 grader, så slår den seg av. Det hadde vært veldig fint! På forhånd takk!

Mvh, Rimmert

3 Likes