Adax adapter i playground stopper

Jeg har nå flere ganger opplevd at Adax wifi-ovnene ikke stiller seg inn på den temperaturen de skal iht. innstillinger gitt i FH (om det er en direkte kommando, innstilling i modus eller andre snarveier/automasjoner). Det har da vist seg at Adax adapter i Playground har stoppet, og jeg må gå inn der og trykke play for å få det til å virke igjen. Det er uvisst hvor lenge adapter er slått av før jeg oppdager det, og likeså hvor lang tid adapter er på før den slår seg av, eller hva som medfører at den slås av.

Er det flere som opplever dette?
Finnes det en enkel fix?

1 Like

Hei!
Det må vi få undersøkt og skal ikke være slik.
For å følge opp dette er det best om du melder det inn på 23 50 68 47 eller support@futurehome.no, og refererer til denne posten.

OK. Jeg sender saken videre neste gang problemet oppstår. Det har vart noen dager nå der det har fungert fint. Takk!

Nå bruker ikke jeg Adax, men samme har skjedd med Mill. Nå står den kun som inaktiv selv om man får vellykket melding når man prøver å starte den. Man får også feil når man prøvde å synkronisere ovnene. I Mill appen fungerer det som det skal, så er integrasjonen som er problemet.

Dette begynte å skje etter en oppdatering og har samme problemet med Sensibo som heller ikke fungerer. Man får bare beskjed om at noe ikke fungerer når man prøver å logge inn i playground.

Morten

Hei. Jeg sendte en forespørsel til support på denne saken 19. januar. Fikk svar 4. februar hvor det ble sagt at utviklere skulle se på det og at dere skulle komme tilbake til meg når dere hadde noe mer. Jeg opprettet supportbruker (på nytt) samme dag. Etter det har det vært stille. Jeg har purret flere ganger: 20. mars, 15. april, 6. mai, 20.mai (og på nytt igjen i dag) uten at det gis noen form for tilbakemelding. Problemet oppstår hyppig, og jeg ser meg snart nødt til å droppe integrasjonen mot Futurehome for Adax, for å få en fornuftig styring av ovnene. Vil da i så fall sjekke nærmere muligheten for å konvertere til et annet smarthjemsystem som forhåpentligvis jevnt over er mer stabilt. Sistnevnte er noe jeg nødig ønsker å måtte gjennomføre - jeg håper dere kan løse saken med Adax adapter, og at dere uansett svarer på mine purringer snarlig.

Hei!
Leit å høre at du ikke har fått hjelp enda. Har du et referanse nummer på ticketen du har sendt inn så kan jeg få undersøkt litt ? :slight_smile:

Saken har nummer 54017.

Sjekker opp :slight_smile:

Det samme skjer hos meg, men i min tilfelle, ikke hyppig. Skjedde idag, og var litt oftere før, men jeg kan bekrefte problemet. Si ifra om dere trenger noe fra min side for å hjelpe feilsøking.

Noe framgang?

Samme problem her @espen . Måtte nettopp starte Adax i playground på nytt. Skjedd flere ganger i høst. Veldig pussig bug

idag? Siste for meg var for et par uker siden. Og en uke før det, men hadde vært stabil en stund før det (tror jeg).

Ja. Restartet for 1,5 uke siden. Deretter igjen i dag. Vet ikke når den stoppet sist. Men dette skjer i to forskjellige husholdningen, så må være en bug som gjelder mer generelt enn her spesielt.

Jeg hadde strømbrudd igår så måtte restart to ganger igår og en gang idag for å få alt i gang, så mulig den stoppet hos meg og restart fikk den i gang igjen uten at jeg merket det.

Jeg har måttet restarte Adax adapter en rekke ganger i det siste, senest i går eller for noen få dager siden (husker ikke helt). I dag får jeg ikke tilgang til appen, så usikker på status i dag.

Da fikk jeg tilgang til hub’en (etter å ha gjort den strømløs en stund). Så da fikk jeg tatt en titt i Playgrounds, og ganske riktig: Adax adapter er inaktiv og må startes manuelt.

Jeg har purret på support-saken, som er referert til tidligere i denne tråden, på nytt i det siste, men responsen uteblir nå som sist. Har dessverre liten tro på at dette blir utbedret.

Jeg sliter med det samme. Adax adapter stanser. Var dum nok til å logge ut. Når jeg da prøver å logge inn igjen, får jeg feilen "You are not authorized… " :angry:

Dette er jo noe som er løst tidligere. Burde være mulig å fikse?

Hei.
Vi er på saken med Adax og er klar over feilen. Vi er i dialog med de for å få løst problemet :+1:

4 Likes

Til info - stoppet igjen for meg - merket det idag.

Stopper støtt og stadig hos meg - helt bingo. Senest i dag.