Heatit og adax

hei,

  1. har futurehome og adax panelovner på hytta. Var innom elektroimportøren og de mente at ved å koble heatit Z2 temp til futurehome så kan jeg styre temperatur på en(eller flere) adax panelovner. Har forsøkt alt mulig men for det ikke til. Noen som har noen tips?

  2. har også en elektrik oljeovn delongi 2500W. Har kjøpt en fibaro smart plugg. Har koblet denne til futurehome. Problemet er at jeg ikke får styrt ovnen via futurehome. Noen tips?

Hei og beklager sent svar!

  1. Det kommer litt an på oppsettet ditt, men om du har integrert Adax-ovnene vil disse fungere som separate enheter og kan ikke la seg justere av Ztemp2. Dette er fordi ovnen har både tempmåling og styring, og derfor er en “komplett” enhet.

Hvis du derimot har en “dum” panelovn og monterer en veggplugg på den, har denne kun styring, ikke måling. Det er i dette tilfellet lurt å ha f.eks. en ztemp2 som måler temperaturen, og som i kombinasjon vil gjøre enheten kontrollerbar med både måling og styring.

  1. Dette er veldig relatert til forrige avsnitt. Om du sette pluggen til “varmeenhet” vil den kreve en temperaturmåler for å vite om den skal av eller på. Om du ikke har en måleenhet, men likevel ønsker å kunne styre den, ville jeg satt funksjonaliteten til “apparat”.