Hei, jeg er helt nybegynner på dette her med automatisering.
Jeg har en Fibaro wall plug med en panelovn tilkoblet og en temperatur sensor fra Aqara i samme rom. Er det mulig å få disse til å snakke sammen, slik at, la oss si kl. 00:00 hver kveld, så skal temperaturen senkes 2 grader?
Jeg har prøvd meg frem med automatisering i appen, men jeg får bare til å slå av/på pluggen på et gitt tidspunkt, ikke basert på temperaturen i rommet.
Hei,
Fibaro pluggen kan nok kun skru av og på. Er nok en mulighet til å lage en automasjon at den skal skru seg av ved temp rapportert fra sensor (høy) og på ved ny temp rapportert fra sensor 8lav). Jeg har brukt det mange ganger på annet system (Homeseer) - så burde ikke være noen problem å lage en automasjon på det - kan være du må lage en virtuelle device som er on/off gitt temperatur som driver Fibaro pluggen. En helt annen ting er at Fibaro pluggene skal kunne tåle en god det trekk - men mange steder står det at det ikke skal trekker mer enn 1000 W kontinuerlig. Jeg gav opp etter en stund å bruke disse på panelovnene da det mistet kontakt og en del av dem ble “brente”. Så hadde ikke satt dem på noe som er kritisk eller noe som du ikke kan jevnlig ha oppsyn med.
Om man lager en flow i Thingsplex man can skru av/på ovner ved bestemte temperaturer i bestemte timer og på et lavere temp i andre timer.
Det er desverre ikke mulig i appen. Har du brukt Thingsplex ellers noe lignende før?
Takk for tips!
Jeg tror jeg fant en alternativ måte. Når jeg satte Fibaro stikk til “Varmeapparat” og ikke “Apparat”, ser det ut til at Futurehome automatisk kobler sammen stikk og temperatursensor når de er i samme rom. På den måten kunne jeg lage noen snarveier med ulike temperaturer i rommet, og automatisere disse utifra ulike tidspunkt på døgnet. Det ser i alle fall ut til å fungere foreløpig