Adax eller Mill panelovner?

Hei.

Skal kjøpe inn panelovner til ei nyoppført hytte.

Er da på jakt etter erfaringer både med mill og adax ovner og hva jeg bør havne på slags produsent.

Kravet er at dem skal kunne inkluderes i FH.

Mill fungerer ikke i FH. Styr unna!

2 Likes

Jeg har begge deler, foretrekker Adax. Integrasjonen fungerer bedre for meg og jeg har slitt så **** mye med Mill ovner og Wifi. Adax var plug ang play for meg.

4 Likes

Flott å høre at Adax fungerer som forventet!
Mill derimot er det en ny versjon i intern testing før den blir sluppet. Det er gjort en endring om hvordan appen sender ny temp til termostater, som mill ikke håndterte. Koden er nå oppdatert til å håndtere begge tilfellene, og vil bli lansert når intern testing er ferdig :slight_smile:

1 Like

Er det støtte i den nye løsningen for å velge hvilke Mill ovner som skal importeres?
Tidligere ble alle ovner man hadde i hele Mill appen (alle lokasjoner) importert.

Adax med Bluetooth er ekstremt lett å legge til i nettverk med to båndbredder. Mill sin fremgangsmåte var tungvindt. Det alene var grunn nok til å velge Adax for min del. Endte med 6 panelovner fra Adax.

2 Likes

Vi har akkurat installert tre Adax Neo ovner, én med WIFI/blåtann og to med WIFI. Litt knoting med å få lagt de inn i Adax appen, men det gikk til slutt.
Det var merkelig at ved sammenkobling mellom Adax app og Futurehome app så godkjente ikke Futurehome at min bruker på Adax benytte pålogging via Google. Måtte lage meg en ny bruker, da gikk sammenkoblingen uten problemer.

Nå styres ovnene sammen med varmekabler som er i de samme rommene, og til nå er vi veldig fornøyd med både Adax og hvordan integrasjonen fungerer med Futurehome.

2 Likes

Mill virker ikke med FH. Uansett.