Anbefalt panelovn

Skal bytte noen panelovner fra da huset ble bygget (2010) om de ikke er enda eldre. Har dere noen anbefalinger på panelovner som fungerer mot futurehome? Hadde en mill wifi gen 2 liggende, denne er helt umulig å koble opp. (Ikke engang mot mill app) hører en del skrekkhistorier om enkelte merker, ser også at det finnes noen namron ovner, men disse har fått slakt da de har en sving på typ +3 grader

Anbefalinger?

Namron har feil med strømmåling og hvordan den måler temp, men det er (for meg) lett å ignorere, og mange er fornøyd med de. Jeg har 3 av de, men bruker Adax in soverom, stue, osv, hvor jeg vil ha en høyere “Wife Acceptance Factor.”

Maxbo har Adax på tilbud nå.

1 Like

På hytta bruker Jeg Fibaro veggpluger som er linket til røykvarsleren som viser ganske riktig temperatur og styrer panelovnene etter den.

1 Like

Trikset med mine Mill gen 2 ovner var å sette wifi modus til laveste standard (b/g), koble de opp og så sette tilbake🥵. Jeg tror integrasjonen ikke har strømmåling⚡️ direkte i FH, og så har det vært mye styr med Mill generelt. Jeg gikk over til Namron sine termostatplugger og behandler Mill ovnen som «dum». Jeg har prøvd både zigbee og z-wave varianten, og z-wave oppleves mer stabil med mulighet for både å kalibrere temperatur samt sette sving. FH ser disse som termostater så de er tilgjengelige som det i automasjoner. Usikker på wife acceptance factor🫣 Det blir nok også dyrere, men kanskje mer fleksibelt🤷‍♂️

1 Like

Kjør på med Adax :slight_smile:

1 Like

Jeg har mill gen 3 og de fungerer OK

Har mill gen3 og Namron. Begge fungerer ok.