Namron veggplugg med termostat

Jeg har installert Namron Z-wave veggplugg med termostat og dataene fra den ser ut til å rapportere fint, men jeg får ikke styrt den! Den reagerer ikke på temperatur-regulering (for eksempel ved valg av ny mode) og slår seg heller ikke av/ på på kommando fra futurehome appen. Tips?

Hei, helt fersk bruker av Futurehome her. Jeg har kjøpt en Namron Veggplugg 16A (uten termostat). Får lagt den til i Futurehome men den dukker opp som plugg med termostat, får ikke mulighet til å skru power av/på.

Det virker som om devicen må legges til i et rom for at man skal få mulighet til å styre den, har du gjort det?

Hei!

Du må endre z-wave parameter på termostatpluggen.

Parameter 7 skal ha verdien 1

7 - 1 - 1

Topp! Tusen takk, virka som knott i ost :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Ser ut til at “Namron Veggplugg med Termostat” og “Namron Veggplugg 16A” er samme produkt? Bare forskjellig innpakning og parameterverdier (og forskjellig pris).

Jeg har altså kjøpt en Namron Veggplugg 16A, når jeg registrerer den i Futurehome så kan jeg bare velge “Thermostat” eller “None” som type. Har forsøkt å sette parameter 7 til 0, som skal bety at den er satt opp som switch men det forandrer ikke på noe. Hva skal til for å få den til å fungere som en ren av/på bryter i FH?

Når jeg setter pluggen til termostat (7-1-1) så virker også disse (så da har du i hvert fall muligheten):

Takk for tips, måtte du legge til enheten på nytt etter å ha endret parameteren?

Jeg har ikke de knappene du viser til:
image

Så da er det gjerne en forskjell på de 2 produktene likevel.

Nei måtte ikke legge til enheten på nytt. Knappene dukker opp når du setter enheten til termostat og trykker lagre under innstillinger.

Jeg mistenker at Namron Z-Wave Veggplugg (uten termostat) er et annet produkt enn den med termostat men at FH tror at det er samme produkt? Dersom jeg ser på Veggpluggen med Things Plex så har den både termostat og out_bin_switch, men den har f.eks ingen temperatursensor. Dette virker ikke helt logisk.

Jeg kan skru kontakten av og på via Things Plex men får bare en ikke fungerende temperaturkontroll (eller ingenting) i Appen.

Står det Art No.: 4512725 på esken? Det står det på min.

På min står det 4512717

De er jo solgt som ulike produkter, så det er jo rimelig at de er forskjellige. Men litt kjedelig at den varianten jeg har ikke funker i FH (foreløpig), satser på at det ordner seg etterhvert :+1:

Jeg endte opp med å bytte ut Namron Z-Wave veggplugg (uten termostat) til versjonen med termostat. Den funker utmerket, men kunne ikke bruke den på soverommet da releet klikker veldig høyt.

Hvis noen er ute etter en veggplugg med kun av/på funksjon + måling av strøm så kan jeg anbefale Fibaro Wall Plug. Den fungerer perfekt med FH.

1 Like

Namron Z-wave plugg med termostat skal også fungere som switch, da med parameter 7-1-0. Men dessverre ser det ikke ut som at futurehome støtter dette.

Jeg trodde det skulle fungere. Kanskje det hjelper med en reinkludering etter at parameteret er satt?