Styring av Adaxovener i Futurehome

Jeg har en del Adaxpanelovner og én Mills gulvovn koblet til via Adax adapter. Det er en stund siden jeg satt det opp og jeg husker at jeg hadde en del problemer med å styre de via Futurehome, så jeg ga det opp. Så jeg styrer de nå manuelt eller med ukesplan i Adaxappen, eller direkte på ovnene.

Hvordan styrer dere andre adaxovenene deres som er lagt inn i Futurehome?

Er det en måte å lage en ukesplan/automatisering i Futurehome som funker på en bra måte?

Jeg styrer mine adax gjennom FH. Jeg har satt opp et system med forskjellige modus og flows som stiller inn temperatur basert på hvilken modus er aktiv. Kreves at man bruker Thingsplex, men funger bra.

1 Like

På hvilken måte får du det til bedre i Thingsplex enn vanlige moduser/automasjoner i appen? Jeg har ikke prøvd det ut enda så kjenner ikke til det.

Jeg har en flow for hver apparat som sjekker modus and stiller In temp basert på modus. Så den sjekker flere variabler, In det er sommer, om vinduer er åpen, også modus.

Du kan gjør lignende med shortcuts, og en vanlig flow som aktivere de basert på dag og tid, men jeg ønsket en som sjekket vindu og dør, og det kan man ikke gjøre i appen.

Jeg ville ha started med, for eksemple, en shortcut som setter natttid temp for alle apparatene (adax plus varmekabler, osv) og en flow som aktiverer den like før alle legger seg, og en som hever den før dere står opp for å varme hus tilbake (veldig like adax app) Da kan du bygge videre med jobb, helg, kveld, osv.

1 Like