Assosiere knappene på Namron 4-kanals z-wave fjernkontroll

Jeg har virkelig problemer med å få assosiert knappene på fjernkontrollen til ymse brytere og dimmere. Alle er z-wave. Jeg fikk det til å fungere tidligere (både av/ på og dimming), men da jeg skulle endre litt på oppsettet, stokket det seg helt, og ingen ting ville la seg assosiere med kontrollen lenger. Jeg har til og med fått tak i ny fjernkontroll, da jeg mistenkte at den kanskje kunne ha pajja, men nå sitter jeg med ny kontroll og null respons på assosiasjoner. Jeg vet du er en «kløpper» på alt mulig, @espen, så jeg krysser fingrene for at du kanskje har noe å komme med her.
Om noen andre har funnet en workaround, mottas dette med takk! :smiley:

Hei!
Det er flere ting som kan gå galt i en assosiasjon, dessverre. Den vanligste feilen er at bryteren ikke vekkes før man setter assosiasjonen. Den må nemlig være våken både når du skriver gruppenummer og når du velger hvilken enhet som skal linkes opp. (Se gif nederst i supportartikkelen).
En annen feil er at enhene er på forskjellig grad av sikkerhet. Det absolutt letteste er å bruke “usikker inkludering” på alle lysenhetene.
Linker supportartikkelen: https://support.futurehome.no/hc/no/articles/5151882011037
Om du ikke får løst det, vil jeg anbefale å ta kontakt med vår support på telefon (+47 23 50 68 47)

1 Like