Brannalarm push varsel smart implant

Heihei,

Er helt ny på dette, men har i dag koblet opp en fibaro smart implant som får et input via brannsentralen her i huset,

Laget (trolig) en enkel flow som gir pushvarsel når alarmen går og når den er tilbakestilt, (brukte utgangen som varsel i flowen den går rett gjennom smart implanten)

Ville en støttet brannmelder gitt mer varsler på telefonen med enn et lite pushvarsel.? Er det noe muligheter for og endre dette i flowen.?

Takk, Steinar

ikke helt overrent med svar her… :sweat_smile:

Fant denne om ikke annet

Så da går det nok ikke per nå og lage critical push.!?

Vil tro det er mulig å lagge en virtuell brannvarsler, som du kan styre med smart Implant.
Mener å ha sett det en gang men husker ikke hvor

Hei dere, jeg prøver meg på å ta opp denne igjen. Jeg vurderer også å kjøpe en “smart implant”, som kan snappe opp et signal fra eksisterende brannvarslingsanlegg i huset mitt. Da hadde det vært inmari kult å få denne inn i Futurehome som en brannvarsler.

Er det noen som har greid å opprette en virtuell brannvarsler ved hjelp av “flow” i “Thingsplex”?

Jeg har tjonet litt med det de siste dagene, og har funnet ut at jeg kanskje må bruke “alarm_fire” som service, og “evt.alarm.report” som interface. Også må jeg skrive strengen “smoke” til en eller annen plass… Men jeg får det liksom ikke til å spille på lag…

Hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne hjelpe meg på vei, eller kansje posten en liten eksempelkode. :blush:

Marius

Hei!
Qubino Flush 1D tror jeg kan fungere bedre til det.

Legg til enhet, endre parameter 100 til 6 (size/length 1), ekskluder enhet, inkluder enhet. Den skal da vises som en brannvarsler.
Har ikke testet dette selv.

3 Likes

Hei!
Om du ønsker å “smartifisere” et eksisterende anlegg ville jeg testet med et Qubino Flush 1D relay. Denne kan du sette som brannvarsler via parameter. (inkluder og sett parameter 100, ekskluder enheten og reinkluder, så vil den dukke opp som en branndetektor).

Jeg testet akkurat selv og fikk den inn som branndetektor:
image

3 Likes

Oh, tusen takk til dere begge! Det var en snasen løsning. Visste ikke av den der. :slightly_smiling_face: Takk for at du testet for meg.

Men - det kule med “smart implant”, er at den også har analog 0-10V -inngang, som jeg tenker å bruke til å overvåke batterispenningen. Så det hadde vært inmari stilig å få det til å fungere med den.

Håper kanskje noen kan hjelpe meg med en liten kodesnutt, hvis ikke skal jeg definitivt ta en titt på Qubino Flush 1D. :hugs: