Danalock v3 bug (?)

Har endelig etter et halvt år klart å inkludere danalock v3.

Vet ikke om det er en bug, men denne legger seg som to enheter:

Kjente utover kvelden i går at det ble kaldt i gulvet. Viser seg da at når låsen er ulåst, så blir døra stående som åpen og gulvvarme senkes…

Noen som har en løsning på dette?

1 Like

Jag har exakt samma fenomen med mitt Danalock.
Har monterat en extra sensor (magnetkontakt) som får indikera om dörren är öppen eller stängd rent fysiskt, som jag använder till “larmet”.
Men det är konstigt att Danalock finns som två enheter?

Det ene er kommandoen og det andre er tilbakemeldingen. Løsningen er en magnetkontakt ved siden av, slik som @Hannu beskriver. Automasjon som senker varme, må da kobles opp mot denne magnetkontakten.

1 Like

Jeg har også en dørsensor i tillegg på døra, men dette er fortsatt ingen god løsning, da det på oversikten ser ut som ei dør står åpen selv om den er stengt :see_no_evil:

1 Like

Nei, det er ingen god løsning, men den eneste for oss brukere. Dørlåser skulle hatt tilbakemelding på samme knapp som kommandoen. Følgelig skulle det vært en egen ring for dørlåsene. Ikonet i midten gir ingen fornuft, når man har flere dørlåser.

1 Like

Hei!
Jeg opplever akkurat det samme hjemme og er helt enig i at dette ikke er optimalt.
Det som er litt dumt er at enheten rapporterer dette til huben, og da er grunnlogikken at det skal vises i appen. Jeg har meldt det videre internt i håp om at det flere ser behovet for en forbedring. Det skal også sies at det er ganske mange oppgraderinger og feilrettinger som står høyt på prioriteringslisten, så jeg ville ikke holdt pusten.

1 Like

Er det bare jeg som har problemer med at jeg ikke får kontakt med danalock etter inkludering? Får hverken låst, låst opp eller status fra låsen nved bruk av den manuelt eller via danalock appen. Har ekskludert og inkludert den sikkert 50 ganger :triumph:

Dette syns jeg var rart. Jeg har Danalock selv og er veldig fornøyd med den, både som produkt, men også med tanke på kompatibiliteten i systemet og stabiliteten.
Er det ingen indikasjoner på at den har kontakt i Danalock appen? Jeg mener at denne kommuniserer via bluetooth når den snakker via Danalock appen? Mulig jeg tar feil.
Har du forsøkt en nullstilling av selve enheten? Tror det er 10 trykk på den lille knappen du også har brukt til inkludering.

Har resatt den en rekke ganger og ekskluder/inkludert på nytt. Virker som den skal via danalock appen, men ikke via z-wave i fh appen.

Har gått meg på at fibaro smoke sensor og fibaro motion sensor jeg prøver å legge til heller ikke oppdaterer status. Kan det være noe feil i systemet mitt som gjør at nye batterienheter jeg legger til ikke oppdateres?
Batterienheter jeg har i systemet fra før virker som de skal…

Hei igjen.
Det kan nesten se ut som enhetene ikke klarer å inkludere seg skikkelig. Kontakten mellom en enhet og huben er en assosiasjon fra gruppe 1 på enheten → z-wave chipen på huben.
Kunne du forsøkt å sette opp denne assosiasjonen på en av enhetene og sett om det fungerer?
Gå i thingsplex → adapter → finn enheten → services → dev_sys, og sett den som på bildet.
image

Ser ut til at det hjalp delvis på fibaro motion sensor. Den registrerer bevegelse nå, men ikke lux og temperatur. Danalock og fibaro smoke sensor virker fortsatt ikke :slightly_frowning_face:

Hm, dette er merkelig. Her tror jeg egentlig det beste er å ta en telefon til support, slik at det blir rapportert i riktig kanal hos oss. (23 50 68 47)