Deaktivere temp raport

Har noen Aeotec Multisensorer og noen Fibaro multisensor. Prøver ved hjelp av parameterne og slå deaktivere raporteringen av temperatur. (Parameter 101-103 settes til 195 i Aeotec) (Parameter 60,62,64 setter jeg til 0 i Fibaro) .
Noen som har erfaring med å få dette vekk?
Vil ha temperaturraporteringen vekk fra multisensorene og bare ha temp avlesning på termostat. Jeg føler det lager kluss i varmstyringen når multisensor raporterer en annen temperatur enn termostat i samme rom…

Vekker du sensor i det parameter blir satt? :slight_smile:
Det er beskrevet i manual hvordan de ulike sensorene blir vekket opp.
Dette må gjøres da batterienheter som regel er i “sovende tilstand” for å spare batteri.

Når parameterne er satt må nok du også gå inn på den aktuelle enheten i appen → tilleggsfunksjoner → clear for å fjerne siste kjente verdi fra sensoren

Prøvd både med og uten vekking, Aeotec’ene går på strøm.
Har prøvd en til Aeotec sensor i dag, uten hell…
Trykker clear etterpå men temp kommer tilbake. :pensive:

Leser nå at Fibaro multisensoren sender ut temperatur rapport periodevis uansett hva man gjør. Så her kommer jeg vel ikke unna…

Noen flere forslag for Aeotec’en?
Viss ikke får vi vel vente til det blir mulig og ignorere avlesningene fra utvalgte sensorer direkte i appen :wink:

Det jeg hovedsaklig er bekymret for er om alle disse forskjellige temperatur rapportene roter med Tibber sin smarte varmestying. Synes ikke den har styrt temperaturene veldig økonomisk i disse dager med høye priser til utvalgte timer.
Noen andre som har noe erfaring med om denne smartstyringen faktisk virker?

For Aeotec kan det hende du må også sjekke ut parameter 40 & 41.