Elvia pilot og Tibber smartlading

Med bare neon dager igjen, en ikke alt for smart elbil og Tibbersmartlading er jeg litt redd for at ting ikke kommer til å gå helt som det burde.

Jeg har en 2019 eNiro, 64kWh batteri (ish) en easee lader, og aktivert smartlading via Tibber.
Hvordan kan jeg fortsatt bruke smartlading, men likevel passe på at jeg lader til korrekte tider?

Bakgrunn:
Tibber prøver jo så godt de kan å unngå å starte ladingen når det er høye priser, men desverre har de per i dag ikke noen funksjon for å pause ladingen når prisene blir høye. (Så koster strømen 4 øre per kw om kvelden, 3 øre midt på natten og 12 øre per kw om morgen, så venter tibber med å starte til den er nede i 3 øre, og ser bort fra at den spretter opp i 12 øre etterpå. Nå er det jo latterlige lave strømpriser for øyeblikket, men noe kan jo skje her, og prisene kan flyge i været, så vi får se hva som skjer. Men om prisene hadde vært 40øre, 30øre og 120øre, så ville vel det samme skjedd…

Fra tirsdag får vi jo enda en opsjon på trøbbel her, da i tillegg til høye strømpriser vil få prispåslag på nettleie fra 28,9kWh til 84,7kWh.