Hei! Ny bruker av Futurehome her. Har akkurat fått satt opp strømkontrollpakken og sliter litt med deler av setup. Jeg bruker Tibber, og min forståelse er at det skal bidra til lavere strømkostnader siden Tibber da kan styre både etter pris, men også bidra til å redusere snittforbruket i forhold til effektleddet.
Hadde vært supert med litt hjelp til følgende punkter:
- Jeg har 5 termostater. Alle står i samme rom som varmekablene minus den på badet, som står utenfor. To av termostatene står i samme rom med forskjellige soner, og her er det tregulv. Jeg har derfor valgt:
- Mode 01 for termostaten som er koblet til badet
- Mode 02 for de to som regulerer tregulv
- Mode 00 på de andre
Høres dette riktig ut og vil jeg få brukt smart styring også av badet på den måten (ser ikke helt alternativet)?
- Hva er forskjellen på temperatur som vises i romoversikten og på den enkelte termostat? Feks så ønsker jeg 10 grader på badet i fraværsmodus (er på hytta dette). Jeg har stilt inn dette via modus-funksjonen, men opplever da:
- Termostattemperaturen hopper ofte ned til 7 grader. Burde ikke denne stå på 10, i hvert fall siden jeg har valgt 01 som sensortype?
- Temperatur satt for fraværsmodus i appen er ikke speilet i valg 9 (bortreist modus) på selve termostaten.Jeg har endret dette manuelt, men trodde dette skulle gå begge veier?
-
Når man trykker seg inn på den enkelte termostat i appen så står det “Auto”, “Sleep”, “Heat”, “Home” og “Eco Away”. Denne står på “Heat” selv om jeg har valgt fraværsmodus. Stemmer dette?
-
Tibber-funksjon: Jeg bruker HAN-sensoren til Tibber for å kunne integrere FH inn der. Hva betyr temperaturen jeg setter i Tibber-appen på den enkelte termostat? Hensyntar den om jeg har satt opp bruk av gulv- eller luftføler i FH-appen? Og oppdateres måltemperaturen i Tibber-appen når man bruker modus-velger i FH-appen?
-
Rele på varmtvannsbereder: Er det noen annen styring enn av/på? Jeg har ikke turt noe annet enn å sette denne som “på”, også i fraværsmodus. Hvis jeg har skjønt det riktig så er det ingen integrasjon for denne mot Tibber, så her må man bruke FH-appen
-
Generelt: Mulig det besvares over, men er det noen innstillinger i Tibber som overstyrer FH-appen eller motsatt?