Hvilken termostat for styring mot tibber

Ønsker å ha bedre oversikt over forbruk på varmekabel og smartere styring i 2 bad. Er det futurehome eller heatit termostat som gjelder for å koble mot tibber?

Begge fungerer mot Tibber. Kun FH sin funger med strømkontrol.

Er mange som har begge typer installert. Husk heatit er zwave og FH zigbee om det er av betydning for deg.

1 Like

Hvilken av heatit termostatene er best? Har også lest at futurehome har sluppet en ny utgave av sin termostat?

Har tibber med pulse. Bestilt futurehome hub 2. Men tenkte ikke bruke FH strømkontroll. Har endel annet zigbee utstyr som idag går mot en billig liten hub fra aliexpress.

Da burde jeg kanskje gå for zigbee og få alt over på FH hub? Vil zigbee termostat fungere som meshnode for zigbee nettet?

Har zigbeerele noe for seg på Varmtvann?

FH handterer begge zigbee og zwave. Jeg har begge, noen foretrekker en eller en annen. Zigbee er vanligvis billigere, zwave kan konfigurere mer i enheten. Jeg velger funksjonalitet jeg vil ha og zwave/zigbee selv er sjelden viktigste.

Om du tenker på vvb, mange bruker 16a relé for å styre den, på vannbårende varme det fleste bruker heatit sin oppsett (har jeg inntrykk av).

Jeg tror det fleste bruker zrm3 for vanlig varmekabler når de har heatit.

Og ja, de fleste 230v apparatene er repeatere. Sikkert en del untakk, men ikke så mange.

Den som selges nå fra FH er nyeste. Jeg tror tidligere versjon måtte man manuelt stille inn effekt.

1 Like

Er namron et alternativ? Jeg vil både ha smartstyring på strømpris og kunne se forbruk.

Slik jeg har forstått det er det kun den siste FH termostaten som kan vise forbruk. Hva med namron zigbee termostat?

Namron zigbee kan vise forbruk. Den nyeste touchmodell er også støttet av strømkontroll.

Hva er strømkontrollfunksjonen i futurehome?

Jeg bruker Tibber med pulse måler idag og har diverse trådløse ovner og to easee ladere koblet direkte til tibber for smartstyring, lastbalansering etc. Er futurehome strømkontroll noe tilsvarende?

I så fall så trenger jeg ikke Futurehome strømkontroll men bare en integrasjon for termostater mot Tibber og det får jeg vel via FH huben?

Jeg måtte bare finne ut om jeg like gjerne kan bruke en namron termostat:) Da denne er billigere enn FH sin. Jeg hørte at denne ikke har regulatorfunksjon men det betyr vel ikke noe om den skal styre varmekabel på bad med gulvføler(termostat er på utsiden av badet) https://www.elektroimportoren.no/?Article=4512738&Referer=googleshopping&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7-SvBhB6EiwAwYdCARAM-LUceoJfz7NNw3vlNVriJU-bxR2Ep3KVUwQ8nmas136d84GUBBoCvFUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&utm_campaign=googleshopping&utm_medium=na&utm_source=na

Ha, strømkontroler tilsvarende det du bruker i Tibber.

Den er supportert i FH. Jeg kjenner ikke til om Tibber supportere alt i FH ellers ikke.