Kommunikasjon mellom tibber og futurehome

Har smarthub 2 primert for å koble til FH termostater og få disse inn i Tibber appen. Har også easee charge lite koblet direkte mot tibber, samt noen mill smartkontakter for styring av ovner. Bruker Tibber sin HAN sensor. Jeg liker tibber godt og har derfor lyst til å fortsette å bruke tibber fremfor å gå helt over til FH appen.

Her er flere spørsmål/ problemstillinger i den forbindelse:

  1. Kan man koble både Tibber og FH til den ene HAN sensoren eller kun en av gangen? Jeg klarer ikke se forbruk i FH appen selvom jeg er linket til Tibber. Jeg logget inn med tibber konto og det står at jeg er tilkoblet tibber pulse i FH. Men får ikke opp noe forbruk og det står strømmåler ikke tilkoblet under energi fanen i FH.

  2. Etter å ha fått koblet opp den nyeste FH termostaten med strømmåling så får jeg den ikke til å vise strømforbruk i FH appen.

  3. Når jeg linker FH termostat til Tibber så får jeg opp termostaten og kan regulere temp fra Tibber men det ser ikke ut som den oppdaterer seg med data. Grafen som skal vise varmestyring og historisk temperatur i tibber oppdaterer seg ikke. Det er kun en visning fra den tiden jeg koblet den til. Historisk temperatur i Tibber har stått på 24 grader siden tilkoblng men på termostaten har det variert fra 23,5 til 24 grader ila hele dagen. Kan tyde på at noe er feil i kommunikasjonen.

  4. Er det noe jeg må gjøre i FH appen hvis jeg ønsker at Tibber skal overstyre FH med tanke på temperatur, smartstyring osv?

Siden du ikke har fått andre svar….

Det er lenge siden jeg har brukt Tibber han, men det du ønsker var hvordan det fungerte før, og jeg tipper, nå.

Mht på spørsmål 4, om ikke en termostat overstyres av strømkontroll ellers en åpen dør/vindu sensor, brukes den den siste instruks den får. Så for å bruke Tibber og la den styre fullt, er helt ok så lenge du ikke har andre automasjoner.

De andre spørsmål tror jeg (men ikke sikker) er relatert til samme problem. Jeg tipper det er en oppsetts/konfigureringsfeil. Jeg anbefaler å sjekke alle steg i instruksen, om om det ikke er fortsatt ok på mandag, ring support (ikke e-post).