Feilmelding ved kjøre av scene

Hva betyr denne feilmeldingen?

Får, av en eller annen grunn, ikke til å kjøre Scene 1.0 og Scene 2.0. Men ser også at bryteren ikke ligger inne på noe rom i ThinkPlex, selv om den ligger inne på rom i appen. Vil det kunne være årsaken?

image

image

Selv om den ligger i riktig rom i Futurehome appen

Ser ut til at i appen er bryteren registrert på adresse 131, men i ThinkPlex på adresse 132. Kan det være årsaken kanskje? Trodde de skulle vise likt…

Nå fungerte det. :slight_smile: Men Namron Z-wave 2-kanaler er litt vanskelig å få lagt inn assosiasjoner på? Eller er det bare hos meg? Virker å være litt tilfeldig om det fungerer. Noen ganger fungerer det på første forsøk. Hvis det ikke fungerer med en gang fungerer det ikke i det hele tatt…

du kan også bruke thingsplex for å sette og lese ut assosiasjoner.
Det gjøres på dev_sys servicen.
Husk å vekke bryteren før.

Prøver stort sett kun i Thinkplex. Prøver å vekke bryteren (ser i messagestream at bryter sender), men den klarer tydeligvis ikke å motta assosiasjonmeldingen fra FH allikevel. Bortsett fra noen få unntak. Noen ganger fungerer det for den ene gruppen med det samme, mens forsøk på å sette assosiasjoner til den andre gruppen kan feile selv etter 100 forsøk.

Hva oppnås ved å gjøre det i app? Der fikk jeg det ikke til uansett. Når i den prosessen skal man vekke bryteren?

i appen må bryteren vekkes når assosiasjonsgruppe blir fyllt inn (når du trykker til neste steg), og etter du har valgt hvilke enheter og skal til å trykke legg til

Ok. Men vekkes den ikke ved å trykke på en hvilken som helst bryter?

image
https://www.elektroimportoren.no/docs/lib/4512712-Brukerveiledning-5.pdf

eller 4 kanals:


https://www.elektroimportoren.no/docs/lib/4512714-Brukerveiledning-5.pdf

Takk for sjekk. Mulig jeg leser noe feil. For det fungerte ikke iht oppskrift. Virker veldig tilfeldig om den tar i mot kommandoer eller ikke. Men har en teori om at Namron mulig har noe svakhet i bryteren/programvaren i tillegg som bidrar til problemet. Jeg får teste litt mer og se om det er håp :slightly_smiling_face:

1 Like