Fibaro Motion sensor - Batteristatus

Jeg har hatt denne sensoren i 2,5 år. Etter to år begynte den og melde synkende batteriprosent. Batteri ble derfor byttet 12 august i år. Nå melder den igjen stadig lavere batteriprosent, med 10-15% mindre hver annen dag ca. Problemet er imidlertid at siste avlesning er datert 12 august som er datoen da batteriet ble byttet. Er det Smarthub som da har begynt å beregne batteriprosent? Jeg har forsøkt å Polle (avstemning) uten at det hjelper. Er det noe annet jeg kan gjøre fra appen uten at jeg mister forbindelsen når jeg ikke er på lokasjonen?

Hei!
Det er en liten bug i timestamp i appen som skal bli rettet ved neste app oppdatering, som da vil vise tidspunkt for siste rapport fra sensoren.

Kan det være andre ting som følge av oppdateringer? Jeg har byttet batteri i dag. Sjekket at alt fungerte og reiste fra hytta. Nå kl 1800, viser batteri status 88% som er 12 % ned på under 7 timer. For sikkerhetsskyld kjøpte jeg batteri fra annen produsent. Finnes det andre trådløse temperaturgivere som har god batterikapasitet som kan brukes?