Fibaro multisensortrøbbel

Jeg har noen fibaro multisensorer, nå er det andre gang en sensor har gått tom for strøm uten å si fra, 33% og deretter ingen rapporter.
Når jeg bytter batteri, skjer det absolutt ingenting.
Prøver rekonfig og poll, fortsatt ingen reaksjon.
Forrige gang måtte jeg nullstille og reinkludere et uttall av ganger for å få den til å virke.
Ser ut som det blir reultatet denne gangen også.
Har andre også tilsvarende problemer eller er det mine sensorer som er problemet?
Andre mulitsensorer fra Coolcam fungerer feilfritt etter batteribytte

Jeg har ikke vært borti dette før, og syns det er litt merkelig at dette kun gjelder Fibaroene dine og ikke Coolcam. Ved neste bytte, kunne du testet å “clear” enheten (tilleggsfunksjoner) → ta den med i nærheten av huben → sett inn nytt batteri.
Den burde i dette tilfellet sende inn full rapport med ny batteristatus, lux, temp osv.

Hei @Anders, det har jeg også testet. Og det endte også denne gangen med å slette og reinkludere.
Det jeg derimot har funnet ut, er at problemet oppstår bare når enheten har gått tom for strøm.
Dersom jeg bytter batteri før den er tom for strøm, går det bedre.
Den neste utfordringen er da batterirapport…den varsler ned til 33% og derifra ‘sudden death’

Jeg tenker så det knaker her, men klarer ikke å komme på noen god løsning :see_no_evil:
Det er det som er ulempen med denne typen batterier. Når de først bikker under 50% går det vanvittig fort nedover.

1 Like