Jeg har prøvd både Aeotec Multisensor 6 og Fibaro Motion Sensor (katteøye) og etter mine behov virker Fibaro sin vesentlig bedre.
Jeg skal med en gang si at jeg bruker mine på batteri og ikke fast strøm, og jeg forstår at mye av Multi 6 sine fordeler kommer ved fast strømtilførsel?
Ett eksempel her er hvor ofte deteksjon av bevegelse lar seg gjøre. Fibaro lar seg stille ned til få sekunder mellom hver deteksjon, mens Aeotec ligger vel på 15 min på batteri?
Slik jeg hadde mine plassert virker det for meg også som at Fibaro oppdager bevegelsen mye raskere. Jeg kunne nok ha justert følsomhet, avstander osv, men i mitt hode er ikke dette noe folk flest gjør i en slik situasjon.
Jeg eg hvert fall veldig fornøyd med øyet til Fibaro, selv om det ser noe spaca ut, så kommer jeg nok til å gå for det der jeg ikke har mulighet for fast strøm.
Om noen vil legge til hvorfor den ene eller andre er bedre med og uten strøm er jeg åpen for å høre
Eg brukar Aeotec MS6 av to grunnar. Den viktigaste er mogelegheita for fast straumtilkopling, då eg har kraftig allergi mot batteriskifte… Den andre er at eg tykkjer dei ser noko meir diskré ut enn Fibaro sine, men dette er ei smakssak.
Viss dette med fast straumtilkopling ikkje betyr noko for deg, og du allereie har gode erfaringar med Fibaro, så ville eg berre ha halde fram med å bruke dei viss eg var deg.
Jeg er helt enig i at MS6 er mye mer diskré og ser bedre ut, men hos meg har jeg ikke mulighet for fast strøm uten å ha masse synlige ledninger og da forsvinner den diskré looken litt vekk.
Men er det stor forskjell på MS6 med og uten fast strøm? Jeg mener hvert fall det jeg nevnte med hvor ofte den oppdager bevegelse var en begrensning der som ikke Fibaro sin har. Dette var ganske viktig for meg.
Ja, ta ein dobbeltsjekk, dette var berre noko eg fann i full fart. Det kan hende eg feiltolkar det, engelsken til Aeotec er til tider noko tvilsam. Det er ikkje alltid så lett å forstå kva dei meiner…
Gå for MS6 - har aldri riktig forstått meg på wake up intervall og batterirapportering på Fibaro sin. Du ender fort opp med masse feilmeldingar. MS6 har dessutan plass til to batteri, og varer veldig lenge.
Har ikke fått noen feilmeldinger på min ennå, men den viser også 100% batteri, noe jeg ikke tror stemmer.
Men selv er jeg mer fornøyd med Fibaro med tanke på at den responderte raskere synes jeg. Mulig man kunne kalibrert de bedre, men hvert fall sånn rett ut av boksen.