Fibaro-plugg: bruke KUN som strømmåler?

Jeg er nybegynner med Futurehome:
Jeg har et antall Fibaro-plugger, noen satt opp som “Apparat”, og kan slåes av/på fra appen (også fra appens hovedside, sammen med alle andre “Apparater”, i en smelling).

Et par andre av disse pluggene ønsker jeg KUN å bruke som strømmålere (f.eks. PC-benk, datarack, annet “always-on” utstyr), og slettes ikke slå dem av/på (ved et “uhell” fra appens hovedside).
Hvordan bør disse settes opp/konfigureres i appen, og brukes KUN til strømmåler, men med vettugt navn og tilhørighet til rom/gruppe? (Eventuelt fjerne på/av-toggle i appen).

JTS

1 Like

Desse skal kunne konfigurerast via parameter slik at dei ikkje går an å slå av og på. Får ikkje sjekka i farten, men viss du finn brukarrettleiinga på nettsidene til Fibaro så finn du det der. :blush:

REDIGERT: Eg fekk litt ledig tid likevel. :sweat_smile: Her er rette parameter:

bilete

2 Likes

Tusen takk, Torfinn.

Jeg satte alle 3 Z-Wave parametre til 1(parameter, lengde og verdi, i henhold til din skjermdump), og lagret. Det virker etter hensikten!

Av/på-toggle er der fremdeles (i FH-grensesnittet), men den virker ikke lenger. Om noen år får kanskje FH tid til å se på slike ting, etter at åpenbare bugs og mangler er utbedret.

Inntil videre, suksess altså. Dette hindrer meg i å gjøre noe dumt og overilet.

JTS

2 Likes

Du må sette enheten til “ikke noe” ellers så vil du fortsatt få bryteren der.

1 Like

Takk Espen,

Ja jeg har prøvd det, og du har rett (bryteren forsvinner).
Imidlertid mister jeg da litt funksjonalitet i grafen for Energiforbruk (dag / måned). Så lenge mine plugger var definert som Apparater gikk de inn i en gruppe (med farge og greier). Som “ikke noe” går de inn i grafen som “andre” (grå og kjedelige) og ikke synlig som noen egen gruppe i stolpediagrammet. (Her kan FH gjøre noe.)

Jeg kan jo fremdeles se øyeblikksforbruket gjennom pluggene nederst på Energi-siden…

Jeg har satt videre konfigurasjon av HUB’en i bero, i påvente av svar fra support (henvist dem til denne: Mill sense Air ). De har det åpenbart for travelt, og Homey Pro er utsolgt…

1 Like

Har tenkt på det samme, burde vera mulig å stilla device type “Måler” el…