Smartplugg for utendørs bruk + innendørs smartplug for vekstlys

Jeg har to mindre prosjekter.
Jeg trenger å sette på vekstlys om morgenen og så skru det av på kvelden. Jeg mener å huske at FH solgte denne før:

Men jeg kan ikke se den på kompabilitetslisten. Vil denne være kompatibel?

Det andre prosjektet er å styre utendørs stikk på tid, likt som med vekstlys. Jeg så i denne posten:

at det linkes til en ip 44.

Jeg trenger en løsning der stikket ikke er under tak. Finnes det en løsning som er ip 65 eller må jeg bestille en elektrikker til å legge opp en koblingsboks med en pille i?

Desse fungerer som fjell. Me har fleire av dei i huset. :+1:

1 Like

Ja, det hørtes ut som en god idè. Temperatur er også ett tema, så du må ha en “pille” i koblingsboks innendørs. Hvis ikke installatøren finner ZigBee/Z-Wave utstyr som håndterer lavere temperatur enn 5grader.

2 Likes

Er det begrensninger på temp i relé? Jeg har noen på hytte hvor temperaturen blir minusgrader og har ikke hatt problemer. Ellers har jeg kun vært heldig?

Ja, det er elektronikk. Ikke bare en spole med tilhørende vekselkontakt.

Heatit:

Namron:
image

Elko:
image

Hej.
Min erfarenhet är att dessa relän fungerar bra att ha utomhus.
Jag styr min utomhusbelysning, och bilarnas motorvärmare med denna typ, som jag har monterat i en kopplingslåda bredvid uttaget.
Specifikationen säger att den ska användas mellan 0 och 40 grader, men vi har långa perioder när det är kallare än -20 och ibland -35 grader.
Det har fungerat problemfritt i 5 år.
Så jag tror att det kommer att gå bra.

1 Like

Jeg bruker og Fibaro wall plug til vekstlys, funker strålende.

1 Like