Fibaro røykvarsler - falske alarmer

Hei!
Har 3 Fibaro røykvarslere koblet opp nå. Inntil nylig antok jeg at det var mulig feil på en av dem pga flere uforklarlige feilvarsler.
Fikk byttet til ny varsler rett før jul, men denne feilet på samme måte nå i helgen.
Kryssbyttet i går varsler, fysisk og i app, med den jeg hadde på kjøkkenet (som har fungert fint i flere måneder). Denne slo ut på røykdeteksjon i dag.
Neste mistanke var at den var montert i nærheten av kabling som kobler sammen andre eldre røykvarslere med 9V og signal.
Men etter jeg deaktiverte alarm og la den på en kommode et par meter unna, slo den ut igjen noen timer senere.
Balansert ventilasjon i huset, Google WiFi og futurehome hub.
Noen som har ideer eller forslag til videre feilsøking?

Ut fra at du har flyttet på røykvarsler og du fortsatt hadde problemer tror jeg ikke mitt eksempel er det samme; Opplevde at en røykvarsler slo ut flere gang. Flyttet den ytterligere en meter bort fra ventil i vegg (var bare ca 70 cm) og den har vært stille siden.

Eg opplever stadigvekk at Fibaro sine røykvarslere avgir falske alarmer (har 14 detektorer) -og det som er blitt fryktelig slitsomt, er at dette skjer stort sett bare på natta. Eg ser ingen sammenheng i kva som kan vera årsaken, men kanskje det er at de er eit dårlig produkt? Noko som også har blitt veldig slitsomt, nesten verre enn sjølve alarmen, er at Futurehome sin alarmfunksjon, går ut på å skru på lys (det som eg då har valgt) -og det er jo forsåvidt ønskelig når ein skal evakuera. Problemet er bare, at det er komplett umulig å bruke app’en frå senga og skru av igjen alt lyset når alarmen er kvittert ut. Eg må altså, midt på natta, loffe rundt i heile huset for å skru av lysa -og eg ønsker jo ikkje at lysa skal stå på på romma til barna, når det er falske alarmer. Så viss nokon i FH har nokre tips, erfaringer ift. falske alarmer med dette produktet, så kom med de. Og fint om dere kan fikse det slik at det faktisk går an å skru av lysa med app’en etter at alarmen har gått. @Anders

Du kan skru ned følsomheten via parameter.

Veit du kva parameter, og kva verdier? Er dette ein kjent løysning for problemstillinga, eller eit forslag til potensiell løysing?

Virker litt rart å gjere det, iom at det er røykfritt område… Mine står nok i stilling 2, dersom det er Sensitivitet (Medium), og har jo ikkje lyst å gå i low stilling -kva det innebærer i praksis?

Godt sp. Jeg vet ikke.