Hvilken brannvarsler / røykvarsler anbefales?

Hei.

Jeg vurderer å bytte mine gamle, enkle brannvarslere med noen nye smarte brannvarslere.
Jeg ønsker å kjøpe noen som er kompatible med Futurehome.

Har sett meg ut følgende:

• Futurehome brannvarsler
  • Fibaro brannvarsler
  • Heatit brannvarsler

Mer ser også at Netatmo har en interessant brannvarsler. Jeg har Netatmo værstasjon fra før, men usikker på om integrasjonen støttes mot Futurehome?

Er det noen som har erfaringer / anbefalinger når det gjelder smarte brannvarslere?

Må nesten gjette og håpe at Futurehome sin brannvarsler fungerer bra :=)

Og batteriversjonen er på tilbud hos ElDirekte nå. Tipper ut “Cyber Monday”.

Det jeg lurer på angående dem er om de rapporterer co og temperatur hele tiden som en vanlig sensor.

Hej.
Jag använder mig av en brandvarnare från Popp.
Det fina är att man kan nyttja den som siren till andra funktioner, som till exempel inbrottslarm.
Modellen heter: POPE701486

Takk for svar.
Ingen som har erfaring med fibaro eller heatit brannvarslere ?

Jag har även Fibaro.
Den är liten och smidig, fungerar bra, men går inte att använda som siren, om du vill programmera ett “inbrottslarm” via Futurehome.
Den har inte stöd för det, men det går med Popp.

Jeg har installert 5 stk fibaro i soverom og gang - og planlegger å installere flere i huset. Fungerer fint og er veldig diskrét designmessig - som jeg synes er en fordel.
Batteriene skal også vare en stund. Har hatt en falsk alarm på den som er på gutterommet på loftet - og den hørtes godt over det meste av huset. Men tenker at det nok er en fordel å installere en sirene som kobler seg på ved alarm siden de ikke er seriekoblet.

Har en blanding av Futurehome og Fibaro sine. Fibaro fordi de var vesentlig billigere da jeg kjøpte dem, men Futurehome har litt bedre funksjonalitet. Begge fungerer som temperatursensor i tillegg, og jeg har brukt dem for å styre vannbåren varme.
Hadde en Fibaro i uteboden, men den gav bare falske alarmer. Men da fikk jeg i alle fall testet at de fungerer som om de er seriekoblet. Dette fikk alle varslerene til å gå av, og Futurehome-varslerene sa i tillegg hvor det gjaldt.

Kjør på med futurehome sine sier jeg… fibaro er bare noe møkk når d gjelder brannvarsler

Takk for svar.
Har kjøpt 1 stk Futurehome brannvarsler nå.
Den fungere tilsynelatende bra, men har fått 1 problem.
Etter å ha testet funsjonalitet, har jeg valgt å “skrud av sirene”
Men jeg klarer ikke å skru den tilbake til default verdi (uten at sirene er av)
Se skjermbilde:

Jeg vurdere også å kjøpe en Fibaro for å kunne teste funksjonalitet.
Takk for tilbakemeldinger så langt :slight_smile:

Har/hadde endel fibaro (8 stk), men har hatt problem med mye falske alarmer og at de plutselig forsvinner fra hub. Sjelden oppdatering av temperatur og kan ikke seriekobles. Blir ikke fler av de her. Har tre stk futurehome til testing nå, lovende, men endel større og mindre pene etter min mening

Du må gå inn på innstillinger, tilleggsfunksjoner og avstem

Takk for svar. Mulig jeg var utålmodig, men den oppdaterte ikke status i løpet av noen minutter.
Ble reset av brannvarsler. (tok ut batteri)
Da måtte jeg inkludere brannvarsler på nytt.
Er det vanlig å måtte inkludere etter et batteribytte?

Jeg er også på utkikk etter Smarte Røykvarslere.
Noen som vet om Smarte Brannvarslere som også kan seriekobles, “utenom FH Huben” ?
Etter min mening er den viktigste fuksjonaliteten at Serievarling fungere selv om Z-Wave/Zibee Hub er nede…

Takk for Svar :slight_smile:

Nei det er ikke vanlig, men tenker du antageligvis har vært uheldig og trykket 3 ganger på knappen mens du tok ut eller satt inn batteriene

Ja.
Se tidigare inlägg, den heter : POPE701486
Dom kan prata direkt med varandra.