Hvilke garasjeportåpnere anbefales sammen med Futurehome?

Er det noen som har noen erfaringer og forslag til portåpnere som er enkel å installere og som kan integreres i Futurehome.

Denne har eg, fungere super fint: Best pris på Aeotec Garage Door Controller Gen5 - Se priser før kjøp Bare skru av lyden, den er litt høy.

Tror du finner noen forumposter om den her inne også.

Aeotec enheten er dessverre ute av produksjon, og så vidt jeg vet er det ingen ideelle erstattere på markedet. Det går an å montere et relé med impulssignal. Vet at noen har benyttet Fibaro Smart Implant og at dette har fungert utmerket. :smiley: Det krever litt mer konfigurering enn ved en “out-of-the-box” garasjeåpner, men skal være greit overkommelig. Det er mangle kloke hoder på dette forumet som sikkert kan hjelpe (jeg har dessverre ikke fremgangsmåte på stående fot).

1 Like

Takk for tilbakemeldingene.
Ja, har sett Aeotec omtalt på forumet, men kunne ikke finne den tilgjengelig i butikker.
Jeg har en Fibaro Smart Implant liggende. Tanken var å bruke den til å styre en pelletsovn. Ser at den kan brukes til å styre garasjeporter. Som du skriver @Anders så er det mer konfigurering. Hadde håpet å unngå det så derfor spørsmålet her på forumet :slight_smile:
Jeg fant en video på Youtube som viser hvordan man installerer og konfigurerer en Smart Implant. Skulle være overkommelig.
Ellers ser jo ismartgate ut til å være et alternativ, men da uten integrasjon mot Futurehome.