Garageport

Noen som vet om det finnes utstyr for å styre garage port via futurehome og appen

Ja. Aeotec garasjeport controller bruker jeg.

Hvor kan jeg handle den??

Jeg tror dessverre denne er ute av produksjon, og pr. nå vet jeg ikke om noen fullverdige alternativer.
Det går derimot an å bruke en Fibaro Smart Implant eller lignende, men da vil du ikke få samme grafikk og status i appen.

Det kan hende du får tak i ein på kreativt vis viss du søkjer noko rundt på nettet. Eg kjøpte ein frå ein Sørafrikansk(!) nettbutikk for eit par år sidan… :sweat_smile:

Fibaro smart implant funker fint her. Sender impuls til åpner for lukke/åpne. Har koblet en magnetbryter på en inngang for å få status om port er åpen eller lukket.

2 Likes

Bruker også Smart implant til å kontrollere garasjeporter. Har porter på 2 steder.
Har i tillegg også satt opp Smart implant som jeg bruker som fjernkontroll fra bilen (Power går av/på sammen med tenningslås. Litt tryggere en at den alltid er tilgjengelig)
Har assosiert «fjernkontrollen» med portåpnerene og kan dermed åpne portene på begge steder med samme «fjernkontroll» i bilen.
MEN ser at Kasper også bruker magnetbrytere på inngangene til Smart implant som posisjonsgivere? Har du et tips til hvordan du har løst dette? Og har du klart integrere dette i app?

Hei. Kjøpte en billig en på Kjell&Co. Begynner å bli en stund siden, men mener at jeg koblet det opp som vist under. Har i tillegg fysisk impulsbryter innenfor garasjedøren.

Eneste funksjon til magnetbryteren er da egentlig at “slideren” i appen på inngang 2 skifter status dersom lukket.

Dersom noen vet om det går å gjøre om denne slik at den kommer under sikkerhet → dører så tar jeg imot tips :slight_smile:

1 Like

I så fall anbefalar eg heller å bruka ein vanlig batteridriven magnetsensor. Det var mykje prøving og feiling å finna ein passande plassering pga mykje metall, men fant til slutt ei løysing som fungerer, vha ein pensjonert buksehengar og dobbeltsidig tape.

1 Like

Jeg satt en på selve porten og en på karmen, men har nok en litt eldre variant av garasjeport :wink: Uoppvarmet garasje, så greit å slippe batteristyret nå som det er 17 minus her.

1 Like

Du har også i det minste sensor og portåpner i samme skjermbilde. Mens eg vil dra nytte av “boligalarm”-funksjonaliteten. Det er fordelar og ulemper med begge løysingar - eg vonar FH ein gong kan koma opp med eit UI som let deg motta notifikasjonar når nokon ringer på ringeklokka, samt visa status på magnetsensor og låsa (opp) dører/garasjeportar i samme skjermbilde… For øyeblikket synes FH meir opptatt av å selga enkle pakkeløysingar (forståeleg nok, gitt markedssituasjonen og gradestokken) enn å leia an utviklinga, men det er råd å håpa på bedre tider :thinking:

1 Like

Hei! Er det mulig å bruke denne fibaro switchen til å styre to porter?:thinking:

Ja ettersom den har to utgangar skal det gå bra. Men det vil nok bli vel så elegant med to smart implants, så slepp du å dra kabel mellom motorane.

Prøver å sette opp Fibaro Smart Implant likt som du har gjort. Men får ikke til å åpne porten i appen. Er det noe triks for å til dette? Synest og at signalet fra impulsbryteren går ganske tregt. Noe du kjenner til?