Fibaro smartimplant

Noen som har fibaro smart implant i sitt futurehome system? Hvordan ser det ut i app? Kommer det opp som en enhet pr utgang, eller channel kanskje? Planen er 2 slike som skal styre/overstyre tilsammen 3 hastigheter i et balansert ventilasjons anlegg (VR400) - basert på fuktsensor på badet
-som sånn sett er eneste grunnen til at vi manuelt justerer opp trykket på anlegget via en liten interface utenfor badet.

På sikt tenker jeg også å sette den opp til å justere hastighet basert på inneklima data fra en fremtidig netatmo sensor, nå som playgrounds har netatmo støtte❤

Gjerne legg ved screenshot av de forskjellige aspektene av enheten om mulig :wink: nyfiken som jeg er vil jeg gjerne se det!

bump bump :wink:

Hei. Bruker en implant til å styre mitt Save VTR300.
I app dukker de opp som 2 rele, med mulighet for av/på. På VTR så har jeg mulighet for LAV/NORMAL/HØY. En rele-utgang aktiverer LAV, og en aktiverer HØY. Normal kjøres om ingen er aktivert. Disse styres av PPM fra Netatmo sensorer i huset. Fungerer fint med en enkel Flow.

2 Likes

Blir noenlunde det samme oppsettet hos meg.

Har du den da stående på medium i panelet til enheten, og så overstyrer fibaroene det? Og når signal for overstyring forsvinner, går nivå tilbake til medium/manuelt signal igjen?

Har du et bilde av komponenten i FH device list?

Forskjellen er at jeg skal sette inn 2 implant, og ergo får 4 rele, der 3 skal brukes - ønsker å ha medium config også, der medium og høy slår inn på forskjellig fuktighetsnivå :blush:
Ingen ide enda rundt 4. Og siste rele -så kan være det bare blir lagt i no room enn så lenge.

Usikker på om jeg husker riktig, men tror kanskje det ikke var noen inngang for “NORMAL” på apparatet. Så du har i utgangspunktet bare LAV/HØY/“KJØKKENVIFTE” inputs. Så, om ikke LAV eller HØY er aktivert, så er du på normal. Poster bilde straks.