Fjernstyre garasjeport

Hei. Jeg har en Aotec garasjeport åpner som fungerer helt supert. Har ønsker om å kunne ha en vippelysbryter inne i huset, og som jeg ved å trykke på den, så åpner eller lukker porten seg avhengig av om den er åpen eller lukket.

Ønsker å integrere denne bryteren i en standard ELKO-polar ramme. Det kan enten være en pille i veggboks som styres av en vanlig elkobryter med fjær, eller så kan det være en egen bryter som går på batteri og som kan sende en kommando til FutureHome huben som deretter gir beskjed til aotec garasjeporten om enten å åpne eller lukke.

Noen som har noen tips å gi?

Jeg bruker en slik på batteri:
https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-2-kanal-bryter-k4/4512720/Product.html

Den styrer da 2 snarveier jeg har laget i Futurehome. En for port opp og en fort port ned.

Veldig enkelt

Klarer man få dette til uten å programmere noe, bare med valg i FH-appen?

Ja du må bare sette opp snarveiene og linke knappene til rett handling

Berre for ordens skuld så går det an å bruke knappen på sjølve kontrolleren til å opne/stengje porten, men det er du gjerne klår over frå føre? :smiling_face:

Det vet jeg, men da må jeg komme meg inn i garasjen først :slight_smile:
Greit å kunne trykke for å åpne garasjen inne i entreen, også går porten opp mens man går ut.
Det peneste ville være å ha en elko-plus bryter som var styrt av en pille. Da slipper man jo også unna batteribytte.
Evt om det er mulig å bruke en zigbee senic-smart-switch- bryter eller noe som ikke trenger batteri men går på kinetisk energi?
Noen med erfaring med om denne støttes av futurehome?
https://www.elektroimportoren.no/senic-friends-of-hue-glanset-hvit/1405009/Product.html

ons. 18. okt. 2023 kl. 14:20 skrev Torfinn Brokke via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

1 Like

He he, eg rekna med at det var ein grunn. :sweat_smile::+1: Ville berre nemne det. :blush:

Den bryteren jeg linket til har nå stått i bruk med daglig trykking i 3 år uten batteri bytte så d er ikke d store problemet