Aeotec garasjeport åpner

Mine to åpnere fungerer i perioder ok, men ofte (alt for ofte) er det ingen respons. De er koblet til Hörmann åpnere.

Følgende er observert.

  • App viser feil status (app viser åpen, porten er lukket eller omvendt)
  • Ingen respons ved lukke/åpne
  • En port lar seg åpne/lukke, den andre ikke.

Mulige feilkilder kan være;

  • Sensor som er montert på porten gir ikke riktig status
  • Rekkevidde
  • App (ny app/Android - har også gammel og disse kan gi ulikt resultat)
  • Hub (gammel - stort sett alltid oppdatert til siste SW versjon)

Når dette oppstår har forsøkt å gå litt systematisk til verks ved prøve dette i denne rekkefølgen:

  1. Manuell poll. En sjelden gang fungerer det.
  2. Tvungen avslutning. Fungerer ganske ofte.
  3. Restart av hub.

Tidligere var problemet ofte at det ikke var mulig å lukke rett etter at porten(e) var åpnet. Typisk når man (les kona) skal på jobb. Nå virker det å være mer tilfeldig.

Andre som har gjort seg tilsvarende erfaringer?

Jeg har tilsvarende symptomer på en Danalock V3 som lar seg åpne helt fint, men ikke skifter status, og ikke lar seg låse via app, modus endring eller andre kriterier. Fungerer fint i intern Danalock bluetooth app riktignok. Espen sier at dette er en bug de jobber med, og vil utbedres i kommende app update. Utifra dine symptomer kan det virke som at garasjeport åpnere har samme problem. spesielt siden du nevner dette om hva problemet ditt var tidligere -for det var slik med Danalock også.

1 Like

Takk for respons. Av og til er det bare treg respons også slik at jeg i enkelte tilfeller kan forveksle det med at det ikke fungerer.

1 Like

Dagens opplevelser.

  • Åpner venstre port. Ok.
  • Lukke venstre port. Ikke ok.
  • Status i app er lukket.
  • Poll. Ingen endring.
  • Tvungen omstart av app. Ingen endring. Lar seg ikke lukke.
  • Høyre port responderer ikke heller.
  • Omstart av hub. Ingen status endring. Lar seg ikke lukke.
  • Tvungen omstart av app.
  • Status fortsatt feil, men porten lar seg lukke.

Har du prøva å ta straumen på Aeotec-en? Eg meiner det hjelpte meg ein gong me sleit noko med den me har.

Det burde vært på listen over noe jeg prøver når problemet oppstår. Forsvant problemet permanent?

Eg kan ikkje hugse sist me hadde problem med denne, i alle fall. :blush: Det er saktens verdt eit forsøk.

Opplever det samme her. Problemene har oppstått nå etter sommeren. Det er rene bingoen når en får åpne/lukke garasjeporten. Fungerte feilfritt første halve året. Prøvd å ta strøm både på Aeotec og hub uten at det hjelper nevneverdig.

Hvis noen har funnet ut hva som har skjedd og hvordan en kan løse dette så er vi takknemlige for tips.

Aeotec portåpner, gammel hub og gammel App (1.9.73).

Danalock v3 funker fint her nå, status oppdateres I appen uten at man trenger å lukke åpne appen for å få ny status, ble rettet for en uke ellere 2 side

Når det gjelder gargeport har jeg koblet sensoren på porten på en diger usb Power bank siden det lille batteriet i sensoren tar kvelden når det blir kaldt i været og dermed ikke gir rett status.