Batterifeil med påfølgende feil varsel om åpne dører

Får ofte varsler når vi er borte og huset er i Bortemodus, at dører blir lukket (som om de har vært åpnet, og man blir jo da bekymret et øyeblikk). Dette blir etterfulgt av varsel om at batteri er ok igjen, og på event listen ser dette da symptomatisk ut. Noen med kjennskap til dette? Evnt FH selv? (Batteri er selvsagt sjekket ok)

Skjer hos meg noen ganger også når jeg tar reboot på hubben. Ofte med bevegelsesensorer.

Det er en bug som ble introdusert på ett eller annet tidspunkt. Husker ikke hvilken oppdatering dette kom i, men plutselig begynte utstyr å melde status og påfølgende batteri melding.

Hva slags fabrikat er kontaktsensorene du har benyttet?

1 Like

Takk for svar! Dette er Eva kontaktsensorer alle sammen. Har dette noe å si? Er dette noe som blir sett på?

Nei, ikke noe å si. Vet ikke om FH ser på det.

Jeg har sett noe lignende tidligere. Det kan hende at det er noe med Zigbee-adapteret, siden jeg utelukkende har sett det på Zigbee og dere her nevner Eva. Er det noen her som ser dette på Z-wave? Og har du/dere husket å oppdatere huben?

Det som skjer hos meg kun skjer med hue. Og min skjer kun når jeg tar omstart på hubben. Her fra hytte nå (ingen har vært der siden 12. jan). Det er 100% sikkert det var ikke bevegelse.

For øvrig, batterivarsel er ikke feil - skjer når man nærmer 0 punktet.

Det er ikke helt lik Rogers meldinger, men ligner, så dette er for info. Min er ikke problematisk siden det skjer kun ved omstart.