Hvordan bytte batteri på FH modusbryter

Hva er den riktige måten å bytte batteriet på FH sin modusbryter?

Jeg får problemer hver gang batteriet på modusbryteren må byttes og lurer på om det finnes en bedre måte å gjøre det på.

Batteriet er vanligvis tomt innen jeg får byttet det. Jeg setter i nytt batteri, går inn i appen og ser etter om den eksisterende enheten på lista har oppdatert seg med ny batteri prosent. Det har den ikke gjort, så jeg prøver diverse måter å koble den opp.
Gir til slutt opp og prøver å koble enheten opp til smarthuben på nytt.

Fra tidligere batteribytte har jeg nå to gamle enheter på enhetslista og ingen av de er mulige å slette hverken med sletteknappen eller tving sletting. Jeg prøver alt inkludert å restarte smarthubben. Legger til enheten på nytt, appen bruker ekstremt lang tid og sier til slutt at det feilet. Samtidig så fungerer knappene på modusbryteren, men under enheter i appen har jeg fortsatt bare de to gamle enhetene, under automasjon er det nå tre modusbryteren koblet til. Ender med å slette alle under automasjon. Siden bryteren da ikke lenger er koblet til så knoter jeg masse for å reinstallere den inkludert fabrikk tilbakestilling.

Når jeg til slutt får koblet den til på nytt så sier appen igjen etter lang tid at tilkoblingen feilet, men knappene funker, det er nå én modusbryter i automasjon. Men jeg har fortsatt bare de to gamle enhetene oppført på enhetslisten.

Så hva gjør jeg nå for å fjerne de to gamle enhetene og få den nye på lista? Og hva skal jeg gjøre bedre til neste gang?

Jeg tok kontakt med service og de hjulpet meg å fjerne den “gamle” enhet.