IDlock 101 Batteritrøbbel / IDlock 150 Batteritrøbbel

Hei

Noen andre som benytter seg av IDLock 101 og ikke sliter med batteritrøbbel?
Har ikke hatt den tilkoblet på lenge med z-wave modul og FH siden den har spist batteri tidligere.
Koblet den opp igjen den 16/8 og imorres (25/8) før avgang til jobb måtte jeg bytte batterier igjen.

Dog skal det sies at dette fungerte smertefritt inntil FH kom med en eller annen oppdatering som f***et opp det med batteri.

Vurderer bytte til IDlock 150. Men blir jo usikker med tanke på batteritrøblet kan komme der også.
Noen andre som har gode erfaringer med IDlock 150 låsen og batteritrøbbel?

Tom E.

Me har to stykk ID Lock 150 no. Båe desse har hatt grei batterilevetid (7-8 månadar) etter at både lås og Z-Wave-modul vart oppdatera til nyaste fastvare.

1 Like

Jeg har samme oppsett som Torfinn og samme opplevelse :slight_smile:

Hvilken versjon er det du bruker på Z-wave modulen din @TomE ?
Det finnes en for 101 låsen som er EOL (end of life) og den nye som passer til begge. Den sistnevnte har dog to ulike versjoner av seg, hvor 1.6 versjonen utbedrer batterisluking (kan oppdateres OTA med usb-stick fra f.eks Aeotec)

1 Like

Hei Espen

Hadde første den aller første modulen, som også fungerte over lengre tid.

Men fikk tilsendt nyeste modul fra dere da de første problemmene oppsto.
Dette funket veldig bra over tid og håpte dette skulle være ok.
Men så kom det en oppdatering for en god stund siden som gjorde at det var back to basic :stuck_out_tongue:

Har forsøkt og oppdatere z-wave modulen med siste versjon. Men det blir ikke noe bedre av dette.

Har du IDLock 101 eller 150?

Hei @espen

Da hadde jeg IDLock 101 med 150 zwave modulen.

Kjøpte meg IDlock 150 siden “dere/Idlock” aldri klarte og fikse zwave batteri problematikken på Idlock 101. Dette har som sagt tidligere fungert veldig bra med Idlock 101 og zwave men noe er blitt endret slik at batteriet tappes svært fort. Hadde flere perioder med batteri som holdt i 7-10mnd alt etter bruken.

Vurderer og montere 101 på garasjen uten zwave.